Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått henvisning til fysioterapi fra legen min, på grunn av ryggsmerter som kommer av svangerskapet. Snakket med fysioterapeuten nå og han sa at jeg må betale for timene. Betalte dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg betaler ingenting. Går for bekkenløsning jeg da. Det spørs kanskje om det er svagerskapet som er grunnen til ryggplagene?

Skrevet

Jeg nevnte ikke til han som ringte at jeg har henvisning fra lege, og det har kommet nå fordi jeg er gravid, så kan jo være han misforstod.. Hmm.. Tror kanskje jeg bør ringe fastlegen min og høre..

Skrevet

Ja, sikkert lurt. Og ja, du må ha henvisning for å slippe å betale :) Lykke til!

Skrevet

Vet at bekkenløsning i forbindelse med svangerskap gir fri fysio.

Jeg fikk rekvisisjon fra lege.

Men det er ikke sikkert at ryggsmerter i svangerskapet gir samme rettighetene...

Snakk med legen din igjen og spør!

Skrevet

Vanlig fysio får du ikke dekket, men du får det billigere enn hvis du ikke hadde hatt henvisning.

For å få det gratis, tror jeg du må ha diagnosen "bekkenløsning med gangproblemer" eller noe slikt.

Jeg betaler i alle fall hos fysio, 170 kr pr gang, tror jeg.

Skrevet

Manuell terapeuten min sa også dette, at man får fri behandling når man får "bekkenløsning med gangvansker". Det gjelder sikkert fysioterapi også!

Skrevet

Stemmer med hun ovenfor:) Er fysioterapeut selv, og du må ha diagnosen bekkenplager med gangvansker under svangerskap. Ryggproblemer gir kun vanlig refusjon med henvisning.

Lykke til med trening/behandling!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...