Giftmamma med2jenter Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 hvor gamle er barna/var barna deres når dere brukte det??? lurer på å kjøpe det, siden de har tilbud på det nå, kjket å ha når vi skal ut i skogen, og når ho blir sliten... eller er ho kanskje for stor?? er 1 1/2år..
Sjalabais Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Jeg vil anbefale en bæresele a la Beco, Ergo, Yamo e.l. De avlaster bæreren mye bedre enn en meis og er lettere å dra med seg fordi de er myke og ikke har noen ramme i metall (er det ikke aluminium de bruker i meisene nå) som gjør den større og vanskelig å pakke sammen. Ta en titt her: www.tettinntil.no
nickoline og supermann Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Jeg har en meis. SKal kjøpe meg en ny Bergans når overtidspengenen kommer:) I begynnelsen gikk jeg kortere turer. Synes meis er bedre en papatumen (som jeg bruker på reiser). Du må se an tolmodigheten til jenta di. Jeg begynte så smått da han var ca 9 mnd.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Vi kjøpte en bæremeis (ikke Bergans) som jeg synes ble tung og klumpete til vår gutt på 1,5. Mye mer fornøyd med Ergo bæresele. Tror hun kan bruke bæremeis i mange år så lenge dere orker å bære.
Sjalabais Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Ergo kan du også bruke så lenge du orker/vil bære, ingen alders- eller kilogrense på den. Så lenge barnet får plass i selen er det fritt fram :-) Jeg er heller ikke noe glad i Patapum. Stroppene er for myke og kroppen synes jeg er litt for smal og lav. Mine formsydde favoritter er Beco eller Angelpack LX :-D Fine farger/mønstre å velge i, høye og fine i kroppen (gir god støtte til barnet er ganske stort, og med sovehetta så kan t.o.m. barn opp i 3-4 årsalder få ekstra støtte til hodet om de skulle sovne bak på ryggen til bæreren) og de hat gode muligheter til å regulere stroppene sånn at selen blir stram nok til å sitte godt og avlaste vekten bra for bærer.
Retro-mamma Skrevet 8. september 2007 #6 Skrevet 8. september 2007 Vi har Bergans bæremeis - men jenta hater å sitte i den :-( Men vi bestikker henne med rosiner og sånn. Syns det er snodig at hun hater den. Den er jo helt super.
Sjalabais Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Kanskje hun synes det er ubehagelig å sitte i den? Eller så kan det være fordi det er uvant også, er ikke godt å si :-)
Lilleh Skrevet 9. september 2007 #8 Skrevet 9. september 2007 Vi har både bæremeis og beco, - for meg blir meisa for tung , mye mer behagelig for oss begge med beco - og spesielt hvis snuppa sovner... Snuppa er 19 mnd, og bæres mye :-) Selges bl.a her: www.lotusbarn.no
Herkules Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 Jeg har sjal, babybjørn og bæremeis. Jeg elsker sjalet på reiser men det er veldig flott med meis på gå turer. Om jeg tør skal jeg prøve han i sjal på ryggen, men tror nok det blir mye meis og så Har alltid brukt ryggsekk så jeg liker å bære sånn Gutten min er 1 år og kan bruke meisen i mange år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå