Gå til innhold

Endelig..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har som sagt hatt 1 ma og 1 sa allerede i år. Så da jeg ble gravid igjen i juni så ble jeg veldig nærvøs. Har venta og venta på den dagen jeg kan ta UL. Dagene har vært veldig lange og tunge og da jeg fikk en liten blødning på papiret i uke 11 ble jeg helt fra meg og etter symptomene avtok en del så ble jeg engstelig.

Prøver og tenke positivt til det motsatte er bevist,men med 2 tette aborter så har jeg grått i det stille og hatt kjempevondt.

Igår var jeg hos legen(13 uker) og fortalte om alt men fikk ingen UL før starten av oktober. Da jeg kom hjem gråt jeg enda mere. Har prøvd og skåne typen for dette men igår fortalte jeg han at jeg drømmer vonde drømmer om abort og hver gang jeg går på do er jeg livredd for at det er blod på papiret. Føler at jeg ikke tør og tro før jeg har fått bevis. Da sa han at han gjerne skulle kjøre meg dit jeg ville for og ta privat UL.Koste hva det koste vil.

Så idag har jeg bestilt time på Volvat i oslo og fikk time på dagen. så om 3 timer drar jeg dit(håper vi finner frem,hehe)

Nå er jeg ganske innstilt på at det er gått begge veier, men det og få et svar uansett er godt. Så vet jeg hva jeg har og gjøre fremover. Enten handle babyklær eller komme meg på beina igjen og være glad for alt jeg har og alle som betyr noe for meg:)

Sånn det var langt men godt og få rablet ned:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

går nok bra skal du se...skal krysses fingrene for at det blir en kjempe positiv opoplevelse... lykke til =)

Skrevet

Tusen takk:) Gruer meg og gleder meg. Bare supergodt og få et svar. De var så hygglige i telefonen og følte meg virklig velkommen der:)

Skrevet

Masse lykke til:) går helt sikkert bra!

Og så må du si ifra hvordan det gikk!:)

Skrevet

Jeg opplevde også å se litt blod i uke 10. Det skjedde etter samleie, og det verste var at det var mørkt blod jeg så, derfor var det nok ikke der og da blødningen fant sted. Det skjedde en lørdagskveld, så jeg torde ikke annet enn å ringe sykehuset dagen etter. Da fikk jeg ultralydundersøkelse med en gang, og heldigvis kunne legen vise meg at "svangerskapet sattt godt". Vi hørte til og med fosterets hjertelyd. De første dagene etterpå kunne jeg ane litt blod på papiret når jeg tørket meg, men jeg aborterte i hvert fall ikke. Den 17. juli fødte jeg en stor flott datter. Dette var mitt tredje svangerskap. Jeg har aldri abortert. Men jeg hadde aldri blødd fra skjeden i mine to tidligere svangerskap så derfor ble jeg veldig redd da jeg blødde litt da jeg var 10 uker på vei.

Skrevet

Så bra!!!! Skal krysse alle finge for deg jeg! Samboeren din høres helt topp ut:) Vet litt hvordan du har det, da jeg fikk beskjed i uke 18 at jeg muligens kom til å SA..(av en gynekolog på ullevål) Jeg tørket meg med dopapir til jeg ble sår (for å se etter blødning). helt til legen min fikk vite om det og roet meg ned og sa at det var ingenfare..(det var helt grusomt). Det kommer nok til å gå bra denne gangen skal du se:)

Skrevet

Åååååå, så bra!

Det er så utrolig viktig at du blir beroliget! Håper du får en fin UL,

og at du kan slappe av mer etterpå! Jeg var også på UL i dag! Det er bare helt fantastisk :o)

Lykke til!

P.S. Virker som en fin fyr du har ;o)

Skrevet

ååå så snill type du har=)) håper alt er bra=) og at du holder oss oppdatert=) lykke til

Skrevet

Det var bra da:) Kos deg på ultralyden å nyt hvert sekund av den!

Skrevet

sender lykke og glede støv fra her:D

Skrevet

tusen takk for at dere tok dere tid til og leste innlegget mitt. Godt og få rablet ned for noen:) Sitter og titter på klokka hele tiden.

Skrevet

Lykke til, Krysser fingre for at alt er bra :-)

Skrevet

JAAAAA:) Det var liv:) 12 cm lang i strekt tilstand. 12-13 uker på vei,hjerte som banket,2 bein,2 armer,nok fostervann og veldig aktiv krabat som hoppa rundt der ikke. samboeren min var veldig sjokka da han så hvor mye den drev på. Jeg og såklart som var dønn sikker på at det var MA. ÅÅ, så godt det er og kunne smile av glede og ikke som skuespill. Kommer til og smile bredest på jobb i morra. det er jeg sikker på. Og bildene skal jeg henge over hodeputa mi:)

Skrevet

ååå så godt å høre mitzy,kjempe glad på dine vegne..

vet kor grusomt d e å gå å engste seg,

syns d e kjempe dårlig av legen din å ikkje gi deg en UL tidligere etter alt du har vert igjennom..

men no kan du bare være lykkelig og glede deg over den lille aktive krabaten i magen din!!!=)

om ikkje lenge vil du kjenne de første lille tegn der inne fra, d e en fantastisk følelse!!!!

Skrevet

Ja, jeg kommer til og sove utrolig godt i natt:) Volvat i oslo som jeg var på er og anbefale. Jordmoren tok seg god til og kjempe koslig.Følte oss veldig velkommne der. Kosta 970 kr , og var absolutt verdt det. Føler seg 10 kg lettere:)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Å, så koselig!^_^

Ville forresten ha bytta lege...helt sykt at du ikke fikk henvisning til tidlig UL på flekken!

Skrevet

Har tenkt tanken..Han er kjempesnill og flink, men absolutt ikke noe bra for gravide. Jordmoren på volvat mente det samme. og sa jeg heller burde gå til jordmor gjennom svangerskapet enn legen. De har mer peiling på det og tar seg bedre tid. Så nå skal jeg bestille jordmortime. Har liksom ikke turt for har ikke trodd det skulle gå denne gangen heller. Men SÅ feil kan man ta. Gudskjelov:)

Skrevet

ååå så bra at alt var vel=))) ja gå til jm de er bedre enn leger og har bedre tild=) bestill time hos en fort og fortell henne alt så blir du bedre oppfulgt videre i svangerskapet og sparer deg mange bekymringer=) har hatt 4 ul hittils og skal ha en til og jm hører etter hjertelyd hver gang=) lykke til videre

Skrevet

Gratulerer! Kjempeflott!

Ultralyd er såååå fantastisk.

Min lege sa det rett ut at han var ikke så god på svangerskaps-greier og anbefalte meg å gå til jordmor i steden. Det gjorde/gjør jeg og er veldig fornøyd med henne.

De jobber jo med gravide hele dagen og er mer oppdatert på alt tror jeg. :)

Lykke til, og kos deg videre!!

Skrevet

Krysser fingrene for at du kan handle babytøy. :)

Lykke til.

Klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...