Gå til innhold

Dere som har babyene i sete...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Lurer på hvordan type liv/bevegelser dere kjenner?

Hvor kjenner dere det mest?

Kjenner dere tydelig at hodet er opp?

Har fått veldig tvil i dag... har en aktiv krabat i magen, men synes bevegelsene har forandret seg i dag. Sist jeg var hos jordmor lå h*n med hodet ned, men hun kunne ikke garantere at h*n ikke snudde igjen. Skal ikke tilbake der før tirsdag, og da er jeg 38+6, så det er jo i seneste laget å få sjekke leie..

Så nå håper jeg å bli litt klokere av deres erfaring, før jeg evt ringer jordmor/føden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror overskrifta di forvirrer folk. Jeg trodde du mente babysete i bil. Skriv en ny hvor du skriver seteleie... :)

Uansett så har jeg gått med samme tankene som deg. Jeg er i uke 39 og jeg kjenner bevegelser i hver side(langt ut i sidene) og misstenker seteleie. Jeg skal ikke på kontroll før neste uke. tvi tvi for at fødselen ikke skjer før den tid....

Skrevet

Hehe.. ser nå at den kan misforstås ja...

Kjenner endel i sidene, men langt nede. Men mesteparten i dag har vært helt nede i lysken, på begge sider faktisk... skjønner ikke helt hva h*n holder på med i dag.. *leter etter vei ut kanskje*

Synes det er vel mye liv "der nede" for å være armer.. men men. Får se det an!

Takk for du svarte,og lykke til selv!!

Skrevet

Hei hei.

jeg hoerer egentlig til dib naa.. men er innom her litt aa kikker;) tenkte jeg kunne proeve aa svare deg, siden mi jente laag i seteleie:)

Jeg kjente aldri disse kjente sparkene i ribbeina eller noe.. noe jeg undret meg over.. hehe:P men jeg fikk jo svaret paa det :P

Jeg kjente bevegelser i hoeyre side, langt nede.. og der kjente jeg dem hele veien de siste ukene.. saa jenta mi satt med rumpa godt plassert ned, med ryggen til venstre og beina ut til hoeyre:P

Kjente ogsaa avogtil litt bevegelser lenger opp paa hoeyre side.. dette maa jo ha vaert armene hennes:P men kjente forskjellen paa disse bevegelsene.. at d ikke var spark liksom:P

Oppe paa magen kjente jeg en hard kul.. dette var hodet.. det trodde jeg lenge ogsaa.. for jeg kunne ikke fatte at en rumpe kunne vaere saa hard.. noe jeg da hadde rett i :) kunne kjenne det presset veldig med ribbeina til tider.. tror det var hun som presset hodet sitt oppover liksom.. veldiiiig ubehagelig til tider..

dette var iallefall min erfaring fra seteleie....

Lykke til.. =) haaper svaret mitt hjalp deg litt.. ? :P litt rotete skrevet.. men sitter naa her i ammetaaka hehe:P

Skrevet

Jeg hadde sete sist svangerskap og har derfor vært redd for at det skulle skje igjen, og at det skulle oppdages for seint - snakket med jordmor om dette på sist kontroll. Hun beroliget meg 100%: når de kjenner etter åpning vil de ikke være i tvil dersom det er sete, for det kjennes helt annerledes ut med et hode og en rumpe som kommer ned. Og det er aldri for seint for keisersnitt i en fødsel, så de vil alltid rekke det dersom bekkenmålene er for trange for vanlig fødsel.

-. jeg kjente forøvrig hodet veldig tydelig, aldri spark oppover forrige gang - denne gang har jeg heller ikke kjent spark oppover, men tror du jammen ikke ul viste at denne snella ligger i hodeleie likevel! :)

Skrevet

Jenta mi ligger å sparker midt der ned hvor hodet burde vært....ingen spark eller noe under ribbeina,der kjenner jeg derimot en hard rund kul..

Skal til vurdering på sykehuset neste uke,sv.sk uke 38.Ettersom jeg har sjønt får jeg selv velge om jeg vil føde eller ta keisersnitt.

Skrevet

Siste UL (uke 30) viste en baby i seteleie. Alle spark går ut nedover eller mot høyre, venstre eller rett fram. Har ikke kjent noen oppover-spark mot ribbein eller spark høyere enn litt over navle-høyde.

Nå kan jo min fortsatt snu seg, men etter sparkene å dømme har den lille ingen planer om det. :-)

Skrevet

Jeg har tvillinger i magen, og den ene ligger i sete. Kjenner det på sparkene, for de går nedover. Og så stanger hodet i ribbeina. Den andre ligger i hode og der går sparkene oppover

Skrevet

Heisan. Jeg fødte mitt første barn i seteleie. Jeg kjente godt hode hennes som dultet meg i ribbeina og høgt oppe i magen. Jeg var satt opp til keisersnitt, men vi rakk det ikke fordi hun ville ut dagen før jeg skulle legges inn. Men jeg hadde stort nok bekken, derfor var det bedre for oss begge at jeg fødte vaginalt enn et haste-keisersnitt. Og det gikk som en drøm, fikk epudural og kjente ingenting til selve utpressingen. Hadde ikke gruvet meg om dette skulle skje i dette svangerskapet også.

Men det er viktig at de tar røngten av bekkenet ditt og finner ut om du kan føde normalt eller ikke, så lenge babyn ligger i sete.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...