*Rutletutt* Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Sukkervann var 1 l vann og 1 ss sukker som kokes opp og avkjøles - stemmer det? Hva gjør en så - jeg mener setter en det i kjøleskapet og hvor lenge kan det stå? Hvor mye og hvordan gis det? Kjøpte fenikkelte på helsekosten (te-poser). Trekke teen og kjøle ned? Hvordan og hvor mye skal jeg gi?
Gjest Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Ikke 1 liter vann, men 1 dl. vann. Og man kan gjerne ha 2 ts med sukker i. Det kan stå i kjølesapet i mange dager. Det gjør det hos oss. Det er jo bare kokt vann med sukker i. Vi har kjøpt slike engangssprøyter på apoteket som man pleier å gi medisin til små babyer med, fyller opp til 2 ml. Babyen kan få sukkervann opp til 5 ganger daglig ved behov.
*Rutletutt* Skrevet 6. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2007 Må jeg ha mange sånne engangssprøyter eller holder det med en som jeg skyller av?
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Jeg bare dupper smokken i sukkervannet, da kommer bare en dråpe om gangen....og han roer seg som bare det!!
*Rutletutt* Skrevet 6. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2007 Hun tar ikke smokk - men kanskje hun hadde gjort det om den hadde vært dyppet i sukkervann....
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 har en sånn engangssprøyte jeg...lager 1dl m 1-2ss sukker i...snuppa lepjer d i seg... Var du m inn da de tok Føhlings prøve på Milla? Fikk du en sånn sprøyte m sukkervann for å gi henne da? Jeg bare gjør d på samme måte...gir henne ca 2 ml...roer henne veldig bra..
VinterSol+2 Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 holder en teskje inntil underleppen hennes jeg, og da går det unna. både te og sukkervann. med teen koker du opp vann som normalt, lar det trekke som beskrevet på pakken (jeg har ammete som vi har i sil jeg, da trekker den i ti minutter) jeg drikker mesteparten av koppen, og når det er litt igjen i bunnen, får hun resten, som da som regel er passe avkjølt. ikke noe problem å la stå en stund heller. dersom du lar sukkervann eller te stå i kjøleskapet, anbefaler jeg lukket flaske, feks, så du ikke får usmak på det. og nei; skal du bruke sprøyte trenger du da for all del ikke å bytte den ut etter hvert bruk! kjøp en liten plastsprøyte, hold den med en pølseklype, og så heller du kokende vann gjennom, så er den så ren som bare det:)
*Rutletutt* Skrevet 6. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2007 Ja, PrincessEleanor - gav henne sukkervann når de tok prøven på henne...det hadde jeg nesten glemt...hun likte det, ja:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå