Gjest Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Dersom den ikke er til å stole på? Som jeg skrev for noen dager siden vuderte vi å kjøpe en ny babycall siden antennen på SuperNovaen knakk og vi har så langt ikke fått tak i ny atenne, så begynte å vurdere Top Com siden den ble best i test og flere skryter av den. Men nå fikk jeg vite på småtroll at den ikke gir beskjed om den mister kontakt med babyenheten, babyenheten begynner å gå tom for batteri el, og da er jo halve poenget med en babycall borte jo!? For meg er hele poenget med babycall en ting - at den er til å stole på. Og det innebærer to ting: 1. Man hører det med en gang babyen gråter i den, 2. Den gir beskjed om den ikke lenger har kontakt med babyenheten av en eller annen grunn. Er det bare jeg som er opptatt av dette? Synes det høres helt merkelig ut at en babycall som mangler noe så viktig kan vinne en test...?
Gjest Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Enig. Vi har en sånn og den er håpløs! Mye bedre (men dyrere) den vi har fra Philips!
Gjest Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Ja SuperNovaen er også dyr, men den kan jeg i hvertfall stole på.Hadde en billig philips før som ikke gav beskjed og det fikk jeg erfare på den mindre gøye måten at ikke var så bra. Uff nei, aldri mer en slik babycall!
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Kan jeg spørre hva den dårlige erfaringen er? Vi har fått en veldig billig babycall og trodde den var helt ok men nå ble jeg litt bekymret.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Problemet er at den delen hos barnet kan slutte å virke uten at dufår beskjed om det...
Gjest Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Den delen som stod ute, babyenheten sluttet å virke og den jeg hadde, foreldreenheten sa ikke et pip så jeg trodde jo alt var i orden. Etter en stund synes jeg det var veldig stille, bl.a kjørte det en moped forbi uten at babycallen slo inn slik den pleide og gutten pleide ikke sove så lenge. Gikk ut for å sjekke og han lå og hyyyyylte, var gjennomsvett og hes og hadde nok hylt en stund ja.... Og foreldreenheten på babycallen stod så fint på uten å gi beskjed om noe som helst. Turde ikke stole på den igjen etter det og kjøpte SuperNova. Den piper med en gang den ikke får kontakt med babyenheten når babyenheten begynner å gå tom for batteri osv, jeg kan altså stole på at så lenge foreldreenheten er på og ikke piper så er babyenheten på også og det er kontakt mellom dem.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Jepp, derfor synes jeg at det er utrolig viktig at foreldreenheten alltid gir beskjed om den mister kontakt med babyenheten og ble skikkelig overrasket over å høre at Top Com ikke gjør dette... Er jo så viktig jo!
Blue Lady Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 Helt enig med deg Alva! Den funksjonen er utrolig viktig! De har antenner på www.babysamesbjerg.dk til 150 DKK, men de har veldig høy porto, men det går kanskje ann å ringe å høre om de kan sende som brev viss du tar sjansen på det, det blir hvertfall billigere..
Gjest Skrevet 6. september 2007 #11 Skrevet 6. september 2007 Tusen takk for tips! Skal en tur til byn igjen neste onsdag, så finner jeg ikke noen da heller så skal jeg absolutt prøve denne siden! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå