Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Har det noe for seg å herde brystvortene før fødsle? og evt hvordan kan man gjøre det?
Tobias og Robin Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Hei... bruk en vaskeklut når du er i dusjen! Gni litt!( ikke slik at det gjør vondt) Gjør dette ofte, og det kanskje hjelper mot sårhet når babyen kommerQ Lykke til!
kokosyklus Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Det er ikke nødvendig å herde brystvortene. Står et sted i boka vi fikk av lege/jordmor. Man trodde det i gamle dager, men man er like utsatt for å få sopp eller sår uansett. Det beste er å bruke en god brsytvorte krem:)
Tobias og Robin Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Vet ikke om det hjalp eller ikke, men jeg herdet mine før jeg fikk min førstemann, og ble ikke sår eller fikk sopp, men jeg vet jo ikke om jeg hadde fått samme resultat om jeg ikke gjorde det... Jeg kommer til å gjøre det denne gangen også! Det skader jo ikke!
elimor Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Jeg har aldri gjort dette, har ammet to barn i ett år hver, og aldri hatt noen problemer med brystvortene... Men jeg fulgte råd om å smøre noen dråper morsmelk på brystvortene etter amming, og la det lufttørke (diskret under genser) før BH/ammeinnlegg kom på plass igjen.
Caelyn Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Man skal ikke herde dem! Sprekker de opp da, sprekker de myyyye mer enn om man hadde latt ting skje naturlig..
Athravil Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Jordmor sa til meg på siste kontroll at jeg burde stryke/dra lett over vortene hver dag med fingertuppene. Ikke bruk noe lotion på brystvortene, kun smøre med morsmelk om det kom noe ut/begynte å lekke litt. Det var nok herding og forberedelse til amming før fødsel.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Ei jeg kjenner tok en tannbørste å skrubbet forskiktig brystvortene med den når hun dusjet. Hun mener det funka å at de ikke ble så såre av ammingen. Synes det høres groteskt ut men..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå