Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Når fikk babyene det? Var de veldig urolig helt fra fødselen av eller hvordan var det?
Neijasså... Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Begge mine har hatt kolikk. Første hadde sterk kolikk og begynte allerede på sykehuset. Andrefrøken hadde det litt lettere og med henne kalte vi det ikke kolikk før etter ca 2 uker. Fram til da hadde hun bare litt magesmerter, men det økte på for hver dag. Begge to viste seg å reagere på melkeprodukter og typiske gassdannende matvarer (løk o.l.), nr. 2 reagerte i tillegg på sukkerholdige matvarer, samt kunstige søtningsmidler pluss en haug med andre ting. Meeeeget effektiv slankekur med kolikk-kosthold...
Gjest Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Min gutt begynet ikke før han var rundt 2-3 uker og det økte på frem til han var 3 mnd, da ble det bedre. Han skrek veldig mye og reagerte på alt jeg spiste. Enig med AlmaAta, effektiv slankekur for mor, jeg kunne knapt spise noenting. Det gikk for det meste i brødskiver og frokostblandinger. Kunne ikke spise kjøpte kjøttkaker (løk), potetmos (gressløk), waldorfsalat (druer), italiensk salat (kål).. sjokolode, brus......bare for å nemne noe. Men, det går heldigvis over og man glemmer fort. Likevel unner jeg ingen å få kolikkbarn...
På`an igjen...har født... Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 begynte så smått da hun var ny født og økte på, hun er 4 mnd og har forsatt vondt, er nå nødt til å kutte ut mel i tileg til melk,og det meste som gir vondt...blir et kjedelig kosthold men det får gå i noen mnd til:-) gruer meg litt til fast føde siden hun har så ømfintelig mage.
Nr-3-i-Magen Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Det var vanskelig å få ho til å sove helt fra starten, men det var ved rundt to uker at ho begynte å skrike veldig på natta. Jeg måtte kutte ut kullsyre i en periode, men ingen andre ting. Vi gikk til kiropraktor, og da gikk det ganske fort over, ikke umiddelbart, men gradvis.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Det gikk et par uker før hun viste tegn til magevondt. Vi slet med ammingen også, så hun var alltid litt urolig.
snartmammapåny Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Småen begynte på føda han. Allereide første natta satte han standaren for de kommende 3mnd. Men nå er han en helt ny gutt, blitt så god og kjekk. Rolig og avslappet. Er deilig når kolikken gir seg altså. Gikk vel over ca ved 3 og en halv mnd alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå