Gå til innhold

Lurer vedr. magestørrelse i uke 14..... :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere -

Jeg har nettopp gått inn i uke 14 og lurer fælt på dette med magen.. Kanskje litt rart spørsmål, men jeg prøver likevel:

Til vanlig har jeg litt størrelse på magen, ikke veldig stor, men er ikke sylslank. Derfor lurer jeg på om det er gravidmagen jeg ser i speilet eller om det er den "vanlige" magen min... Den er fastere enn vanlig og jeg kjenner så vidt livmor under navelen.

Spørsmålet mitt er om dere som har litt mage rundt uke 14 - blir magen flat når dere ligger flatt? Det blir nemlig min... Jeg ville jo tro en gravidmage ikke blir flat når man ligger flatt? Kan også nevnes at magen er størst på kvelden og at jeg har gått ned 4 kilo siden uke 8 pga mye kvalme.

Mye rart man kan lure på gitt ;)

Blir kjempeglad for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min livmor var ikke rett under navlen før i uke 21 tror jeg!! og da blir ikke magen min flat når jeg ligger:)

men i uke 14 gjorde den det ja, den forsvant liksom helt når jeg lå, men da var jo livmoren min bare til rett over skambenet da!:)

men nå kan jeg ikke holde den inne om jeg ville en gang står og strutter som bare det, er i uke 24 nå;):)

jeg har og mage far før!:)

Skrevet

jeg er i uke 14 nå.. har mage fra før, men føler ikke jeg kan se noe på selve magen min enda! det er mest en liten kul rett over skambeinet... så kan ikke si at jeg har noen gravid mage enda!!

Skrevet

Jeg hadde også mage i uke 14 (bilder på profilen min).

Og den ble flatere , men ikke helt flat, når jeg la meg ned...

men jeg kjente jo livmoren og at det er hardere enn vanlig.

Skrevet

Jeg er i uke 19, og magen min blir ganske flat når jeg ligger på ryggen, men kjenner den godt når stryker over den. Tror livmoren synker litt innover pga tyngdekraften :)

Skrevet

Jeg har en god mage fra før. Og kan ikke kjenne livmoren. Men jeg begynner tydelig å få mage nå. er bare i uke 13, og den er størst om kvelden. Var nettopp hos mor, og hun kommenterte det også. Ser vel egentlig ut for folk som ikke vet det, at jeg har spist ekstra godt....

Skrevet

Magemusklene blir slappere når man er gravid på lik linje med endel glatt musklatur. Dette er hormonstyrt. Men mindre man er godt trent, så kan magen "dette" ganske kjapt ut selv om ikke livmora er så stor enda.

Skrevet

Jeg er 15+0 og har hatt litt mage noen uker nå. Hadde ikke antydning til mage før jeg ble gravid da, men nå vises den en del. Navlen har kommet lenger ut i huden og den har blitt like myk som huden er. Før var den langt inne. Har gått opp 2,4 kilo.

Skrevet

Hei:)

Jeg er 14+5. Magen synes på meg nå. Jeg har ganske flat mage fra før og trener litt også. Mange som ser det på meg nå. Tror ikke det er så rart hvis det begynner å synes litt.

Jeg er gravid for andre gang, kanskje det synes litt fortere da...

Skrevet

Hei alle sammen!

Tusen takk for masse gode svar :) Da kan det nok kanskje være litt gravidmage jeg har da, selv om den blir litt flatere når jeg ligger... Hmmm.. Jeg går og gleder meg til den struttende magen.. Men jeg må nyte denne tiden også, for det blir vel fort veldig tungt ;-)

Igjen, takk for svar :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...