Gå til innhold

Julekaker?


BEA-77

Anbefalte innlegg

Har dere andre med termin i desember tenkt å lage julekaker i år? Har termin 12. desember og ser derfor for meg at desember måned blir relativt uegnet til baking. Har laget noen eplekaker som jeg har fryst ned til kommende barselsbesøk, men det er jo ikke akkurat typisk jul da. Siden vi har tenkt å tilbringe julen hjemme, får vi kanskje satse på kjøpekaker i år. Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja kaker får man kjøpt ferdig på butikken så det er ikke no problem....familien bor langt unna så mye besøk blir det heller ikke...værre med julepakkene for jeg er veldig treg på sånt... kommer aldri til å handle dem tidligt heller for det har jeg sagt hvert år=/ så det blir nok samboer som må springe med de iår ja hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeks skal eg lage en del av - har ikke termin før 22 desember så håper eg får laget litt kakemenn og pepperkakehus med barna i allefall, om ikke så får mann og barn kose seg med baksten i år.

 

Eg har ett par oppskrifter på kjeks som eg kan dele, men om en stund. hehe det er enda 15 uker til jul. ( må finne oppskriftsboken i flyttelasset) Men den skal finnes vær sikker - skal prøve å huske på dere.

Bakte mye kjeks i fjor og det ble først spist opp av oss og besøk - kakemenn og pepperkaker låg igjen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har termin 11 desember, men dette er det første året jeg bor for meg selv så jeg kommer vel til å lage julekaker, men bare å lage de litt tidligere og fryse de :)

Da kan de jo tas opp når jeg får besøk, men hadde ikke tenkt til å lage så mye, tenkte bare å lage fordi jeg synes det er morsomt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har termin 30.des så her blir det ingen kake baking. Familiene bor i andre enden av landet så ingen fare for at dørstokkene skal bli slitt ut. Her kommer det til å være julemat (sambo står for det), frukt og godter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mye bekkenløsning som jeg har nå, ser det dårlig ut med baking. Er bekymra for om jeg greier å lage til bursdagsfest til dattera mi om tre uker og, men det må jeg få til.

Med termin 15.des, og store sjanser for å gå over tida, er det nok ikke jeg som er sjef over jula i år, nei.... Men jeg har lovt meg selv å få til julebrev uansett - får ty til Mari Maurstad-metoden, og bruke hele høsten.

På toppen av det hele vet jeg jo ikke om jeg har en mann som er hjemme i jula, eller om han er på arbeid....

Satser på bakst fra mor i år, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper på å få til litt baking av pepperkaker og kakemenn med dattera i år også. Kanskje vi må be bestemødrene om litt assistanse, men de er nok ikke vanskelig å be på juleverksted:) Ser mørkere på julegavehandling i desember i år, må nok gjøre unna det på forhånd uten julestemninga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke termin før 20.12 og satser på å bake litt når jeg går ut i permisjon i slutten av november. Hvis ikke jeg er i form kommer nok gubben til å bake litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin 7.desember. Tror nok jeg kommer til å bruke ukene før det og mens jeg sikkert går på overtid (viss formen tilsier det) til å bake julekaker og sånn. Det kan jo være en koselig ting å gjøre mens man går og venter. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen er jo mer glad i jul enn andre, så ja, med termin 23 desember skal jeg vel rekke p bake litt også :-) og jeg koser meg sånn med juleforberedelser at jeg har allerede startet planlegging og innkjøp til både gaver og kort :-)

Men, det finnes da alt ferdig i butikken, så dette er jo ingenting å stresse med. Kos dere med forberedelsene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...