Lykkeliten *På overtid* Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Jeg er så utrolig kje pga denna prøvinga.. Er gått 1 år siden vi begynte og prøve og jeg har enda ikke fått normale sykluser.. Er en uke over tida nå egentlig men fortsatt ingen mens og nei jeg er ikke gravid.. Finner heller ikke el så alt er vel bare håpløst.. Er så sinnsykt lei meg, og jeg blir enda mer lei meg pga min beste venninne har nettopp fått unge. Hun veit at jeg sliter og at jeg har det vondt pga dette, men allikevel skal hun fortelle meg hvor fantastisk HERLIG det er å være mor!! Sier ikke at hun ikke skal si det til meg, men hun smører bare på mer, selv om hun ser det går inn på meg. Hun sier slik heeele tida: "Bare gled deg til du får barn for da er det slik og slik" Jeg har så lyst til å bare reise meg opp og si : "JAAA jeg driver og prøver da!!" Dessuten så har jeg ringt gynekologen min nå for nå er det et år siden.. Og siden jeg bare er 21 år så må jeg vente lengst av alle med å få ny undersøkelse... ÅÅH jeg vil ikke vente lenger, dette tærer så fælt på meg!! Vil bare for en gangs skyld kunne se to blå streker på testen i stedet for en tydelig en! Vil kunne skrive til dere her inne at JAAA ENDELIG! Vil se magen min vokse og kunne fortelle det til alle. Vil ha en liten en jeg... Uff dette blei skikkelig sutreinnlegg, men dere er de eneste jeg kan klage til...
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 eg forstår deg godt. 2 venninner av meg har født nå å 2 nye er blitt gravide. å her sitte eg i 9pp. de e ikke kjekt men eg gir meg ikke eg har sluttet å følle me på at kun holde fast typen me å være hjemme når eggløsningen er. så tar eg de som de kommer. eg gikk 19 dager over ikm å va ikke gravid. å eg fikk syste som SPRAKK av alle ting når eg først startet prøvingen. de e ikke kjekt så eg følle me deg.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Godt det ikke bare er meg som har en kjip dag idag Men hvorfor må du vente lengst av alle for å få undersøkelse?? Alder skulle vel ikke spille så stor rolle vel?? Har man vanskeligheter med å bli gravid, så har man da rett på å få hjelp. Uansett alder
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 6. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2007 Ja skjønner det er frustrerende.. Uff.. Bare tanken på at jeg begynte å prøve før ho i det hele tatt hadde tenkt å bli gravid.. Ho venninna mi fikk til og med beskjed av legen at ho var den mest fruktbare han hadde vært borti.. typisk..
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 eg sko berre sjekke om eg hadde syste enda å eg fikk time fort. men eg la jo på at eg hadde litt vondt og da. men de va berre vondt under sex... men du ringe til di elle møte på lege kontore å sie du e nøtt å få en haste innkallelse til ul å sjekke om du kan bli gravid. eg fikk beskjed at eggenen mine va store å fine å gu eg blei gla då. pluss systen va vekke.
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 6. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2007 Nei denne gynekologen min er den værste du kan få.. Men pussig nok er ho den beste i Kongsvinger (her jeg bor) . Men ho er umulig å forstå. Ho er sikkert 140 år gammel og bare mumler og sier ikke så mye. Se for deg ei drita full gammel dame som er konstant forkjølet! Da har du gynekologen min. Og ho mener at jeg er fortsatt ung og at jeg ikke skal stresse, så da må jeg vente.. Men jeg vil ikke vente lenger! Ja jeg kunne kanskje ha overdrevet litt for å få time fortere! Heheh.. Kanskje jeg skal løpe inn på kontoret der og holde meg om halsen mens jeg lager brekningslyder og skrike ut at det er nødstilfelle og de MÅ sjekke om jeg kan bli gravid Heheh.. lurer på hvordan reaksjonen hadde vært da?
Anicol*Blir det pergospire? Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Er det ikke mulig å bytte lege? Jeg skal inn til utredning i slutten av september. Er bare i 4 pp, men har veldig lang og rar syklus. Fikk time ganske kjapt, fordi legen ikke tror jeg har El.
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 6. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2007 fastlege mener du? For dette er ikke gjennom fastlegen, men ei jjeg har blitt henvist til.. Trur ikke det finnes så mange gynekologer her egentlig.. Veit ikke, men ho jeg har sal visst være den beste.. rart..
Anicol*Blir det pergospire? Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 Ahh, tenkte på fastlege. Vet ikke hvor lett det er å bytte gynokolog. Hmm.. Det er ikke bra. Hu virker jo ikke helt på nett.. Hu kan jo ikke være så veldig flink om hu lar være å behandle deg fordi du er ung.. Er jo ikke god nok grunn syntes jeg..
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 6. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. september 2007 hu lar nok ikke være og behandle meg, men jeg må vente lenger enn andre. Hun sa at jeg har god tid så da haster det ikke, og kjenner jeg til dette rett så får ikke jeg time før på leeenge slik jeg gjorde sist, fodri jeg var så ung.. Uff.. Kan ikke jeg få bestemme selv når jeg er klar til å bli gravid?
Anicol*Blir det pergospire? Skrevet 6. september 2007 #11 Skrevet 6. september 2007 Jo det syntes jeg og. Er jo en kjempe påkjenning og gå og ikke vite om man i det hele tatt KAN bli gravid. Samme hvor gammel man er.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #12 Skrevet 6. september 2007 Ja, kjenner meg igjen på de nedturene når en liksom blir bare dritt lei hele prøvningen.. Heldig vis så er det absolutt lov å sutre her inne! Du må ikke være redd for å stå på krava og være krevnede når det gjelder lege/gyn. Ikke la dem hersje med deg bare for at du er ung! Har du forresten vurdert akupunktur?? Det er mange ting som de ser på som problemer ang inferilitet i Kinesisk medisin som de ikke har noen diagnose eller fokus på her i vesten. Akupunktur kan også hjelpe til med å stabilisere syklusen, og styrke syklusen. Anbefales! Lykke til!
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 6. september 2007 #13 Skrevet 6. september 2007 Hei du. Du er ikke alene. Sluttet på piller i juni 2002, og fant ut at nå skulle vi prøve seriøst. Så gikk til legen og han gav meg pergotime pga sjelden el. Men siden mars har jeg bare fått 1 pos. el-test. føler også at dette er håpløst. Har siden da hatt sykluser på: 36, 29, 40 og 29 dager igjen. Så her sitter jeg også nå og er på dag 30 i danne syklusen uten mens og uten pos. test. Skjønner frustrasjonen din, for jeg føler også det samme. Ei i familien skal ha baby, og jeg begynner nesten å grine bare jeg ser på magen som blir større og større. Men men... min tid er vel ikke kommet enda den heller, så vi får bare krysse fingrene begge to! Lykke til videre. klem
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 7. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 7. september 2007 Jeg har vurdert akupunktur ja, og har tenkt å prøve det også. Men må liksom manne meg opp lit, er livredd for nåler og slikt skjønner du.. Heheh, litt pinglete også veit du. Men jeg skal prøve det, har lest mye bra om det her inne. Prøver_IHH: Har selv samme sykluser som deg nå. Før var det på 92, 104, 120, 44, 33, og nå er jeg på dag 40 og venter enda.. Hadde vært så greit å ha normale sykluser, for da kunne jeg gjort så mye mer i prøvinga. Er frustrerende nok å ikke bli gravid, og attpåtil skal jeg ikke klare å få mensen heller.. sukk. Men det blir vel vår tur også. Har pratet med mamma om dette, for hun veit at vi prøver, og hun er den eneste som veit i familie. Hun hadde også problemer med dette da hun skulle ha både med og søstra mi. For henne tok det ca 2 år på oss begge.. Så det ligger vel litt i familien
Prøver_IHH+gullklumpen Skrevet 7. september 2007 #15 Skrevet 7. september 2007 Hei igjen. Jeg har prøvd akkupunktur 6- 7 ganger denne mnd, og da kom el på dag 16 i syklusen, så det kan nok hende at det har hjulpet, for fikk tr i dag...... Så da var syklusen 32 dager. Jeg er også litt redd nåler, men tro meg, det gjør ikke så onmari vondt. Det hjelp også på skadene jeg har etter en nakkesleng, og vips så ble jeg bra i nakke og skuldre også.... Tenkte jeg skulle prøve den kremen det prates om her jeg da. Women`s care/progesta carecream. Er bare ei i familien min som vet det, men det er akkurat som at det er så lett å være prøver, for hun sier hver gang det ikke blir noe at: jaja, det er vel en tid for alt. Og denne gangen sa hun at det var kanskje like greit, siden du skal begynne i ny jobb..... Kroppen blir ganske fucked up av hormonpiller. Konstante hetetokter og humørsvingninger siden mars... Neida, det skjønner de ikke at tar på. Også har jeg gått opp 6-7 kg etter jeg begynte på pillene, og da blir man lei....... Føler med deg og ass. Vi får bare slappe av og tenke på noe annet. Ha sex for å kose oss, ikke føle at det er en plikt. Kanskje det hjelper.... Uff, ble mye dette her, men måtte bare få det ut jeg ass.....
Lykkeliten *På overtid* Skrevet 8. september 2007 Forfatter #16 Skrevet 8. september 2007 Ja det er ikke bare bare og tenke at det blir vår tur en gang. For vi vil jo NÅ! Ja trur nok det er viktig at man skal sex for å kose seg og ikke plikt, har blitt litt mye av det i disse månedene. uff.. Skal prøve og ikke tenke på det, men er liksom ikke så lett da jeg ikke har normale sykluser. Hadde jeg hatt det, så kunne jeg liksom ha tatt en slappe-av-måned, men jeg veit jo ikke hvor lenge den varer nå jeg. sukk.. Skal prøve akupunktur jeg også. Tenkte jeg skal få ordning på syklusenen mine og nakken min. Har hatt så mye vondt i nakken i det siste. Sikkert fordi jeg bekymrer meg.. Håpe virkelig det blir vår tur snart altså! Skal krysse fingrene for deg jeg, også håper jeg vi følger hverandre over på 1.trim..
Gjest mamma'n til go'gutten Skrevet 8. september 2007 #17 Skrevet 8. september 2007 Uff, vil bare si at jeg skjønner det er tøft, og at jeg håper du får utredning snart og blir gravid snart!! Men trodde kanskje man kunne velge gynokolog når det er fritt sykehusvalg? Kanskje fastlegen din kan henvise deg til et annet sykehus? Om du så må reise litt lenger, så er det vel verdt det hvis du kan få kjappere hjelp! Skader ikke å undersøke:)
nr2-imagen:) Skrevet 8. september 2007 #18 Skrevet 8. september 2007 Får du utredning etter 4 pp?? Jeg var med gyn nå og han sa jeg måtte vente et halvt år... Selv om jeg ikke har el nå... snart 4 pp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå