Gå til innhold

Vaske babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man kreve at de vasker babyen etter fødselen før du får den i armene dine eller må man få babyen med blodet og slimet og alt? Jeg er veldig sensitiv på innvoller, blod, slim og gørr. Ble litt redd for dette da jeg så jordmødreprogrammet i går.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nok spør om de kan tørke av babyen, men vasking med såpe er ikke nødvendigvis bra. Det fettlaget som ligger utenpå huden er beskyttende, så det vil man beholde en liten stund. Men en rask dupp i vann går det sikkert an å be om!

Skrevet

det tenkte jeg på og når jeg så det igår. men trodde det bare var meg som tenkte på dette. må vel være mulig å si det at du helst vil at de tørker av babyen før du før den i armene....

Skrevet

ja jeg skal iallefall spørre om dette.

At de iallefall tørker av litt... Sambo reagerer på blod så er mest for hans del...

Skrevet

Har fått to babyer i armene fra før. Tenkte ikke over det en gang! Men jeg tror de vanligvis tørker dem litt før du får dem. Ellers så er det jo bare å si i fra.

Skrevet

Det var vel det siste jeg tenkte på sist jeg fødte. Barnet blir lagt rett til mor, som er instingt til både mor og barn. Det øyeblikket er helt fantastisk. Barnet er så våkent, og blikk møter blikk. Og ! mors smerter er borte.De tørket litt etter en stund. Tror ikke det er vanlig å bade barnet det første døgnet iallefall.

Skrevet

Fikk jenta mi rett på brystet, å hun ble med engang tørket av å lagt tepper over. Kan faktisk ikke huske at hun var slimete, gørrete eller blodig, å det var hun heller ikke (har det på video).

Skrevet

Slapp av, tror ikke du tenker på dette når tiden er inne for at du faktisk får holde barnet ditt for første gang...

De tørker jo av det værste før de gir babyen til deg, og først når de tar på klærne litt etterpå, blir h*n vasket.

Du kan jo alltids spørre om å få babyen vasket først, men det hadde aldri falt meg inn (-selv om jeg også er litt sensitiv på blod og gørr...), for jeg vil selvfølgelig få holde henne med én gang hun har kommet ut! :)

Skrevet

Så ikke dette programmet og har ikke tenkt å se det heller, men da jeg fikk gutten min på brystet var han da tørket av!

Det følger ikke med innvoller ut av skjeden din, men navlestrenger blir nødvendigvis klippet når du har babyen på brystet. Tror ikke du vil tenke slik da du ligger der. Det er en veldig spesiell situasjon..

Skrevet

he he nå leste jeg hele tråden og ja, man får barnet rett opp på brystet uten at det er tørket av, men jeg så ingen blod el slim eller gørr. Kan ikke se det på bildene heller...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg skal si ifra før hun kommer ut at de får gjerne tørke litt av henne før jeg får henne på fanget...det gjorde de nemlig automatisk med snulla, og det var veldig greit. Babyen holder jo varmen mye bedre på den måten, og det er viktig at babyen er varm.

Skrevet

Den får jo teppe over seg med en gang, så fryser gjør den vel neppe...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Forskjell på å være tulla inni et vått teppe og et tørt teppe!

Skrevet

Dette er det siste du tenker på når du har jobba som et uvær for å få ut skjønnheten! Jeg lover!!! Jeg lover forøvrig også at det som skjer FØR den tid er MYE mer å være redd for...

Det er ditt aller første instinkt som nybakt mor, å få barnet ditt tett inntil deg, hud mot hud. De første sekundene er magiske. GLED DEG!

Når navlestrengen er klippet og man har fått litt tid, så er det test av reflekser, måling og veiing - og med dette stelles barnet. Barnepleier og pappa ordner opp i det som skal ordnes opp i.

Skrevet

Det kan du kreve ja! Alle er forskjellig og ingen vet hvordan akkurat DU reagerer når du skal ha baby på brystet.

Jeg for min del ville plutselig ikke ha den slimete klumpen på meg og fikk de til å tørke av baby først. Ingen problem, men det er ikke sikkert at du vil det der og da, selv om du tenker på det nå:) Duer jo ikke mindre glad i baby selv om de tørker den litt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...