Veslesnuppa Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Hei:) Jeg lager ofte hjemmelaget pizza,det er kjempegodt!! Bruker både gjær og bakepulver for å få bunnen luftig og sprø. Men vi har også et fast sted der vi pleier å bestille pizza innimellom.Og den bunnen er jo bare helt fantastisk!! Hva er det for et knep de bruker?? Bruker de et slags utenlandsk mel eller? Noen som vet?
rosemor*endelig*mamma*igjen Skrevet 9. september 2007 #2 Skrevet 9. september 2007 Hei, jeg bruker ikke bakepulver. Min "hemmelighet" for å få den sprø og luftig, er lite gjær, og mye olivenolje i deigen. Bruker Lars Barmens oppskrift, som jeg har forsndret litt etter hvert som jeg har prøvd meg fram, den er helt topp: Til to pizza ( veldig tynn og sprø) Ca 3 dl vann 30 g gjær salt 1 ts 1 dl olivenolje mel til det er passe Heve til dobbel str, kjevle til to runde bunner. Øk vannmengden evt til 5 dl, med litt mer olje og gjær, da passer den til to langpanner. Stekes på 250/ 300 (max temp) litt under midten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå