L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Huff, MIN flaks altså! Er det ikke typisk?? For 3 mnd siden mistet jeg en fylling (nest bakerste jeksel) og fikk beskjed fra tannlegen om at vi måtte vente med å gjøre noe med det til etter sv.skapet. Våknet i dag med skikkelig vodt på den siden og tanna er såå øm. Klarer ikke å tygge og det er så ubehagelig! *syte syte* Hvorfor kunne ikke bare tanna har ventet med å bli vond til om 3 uker? åhhh... Hva skal jeg gjøre? Tar jo lang tid å få tannlege time også da... Klarer ikke å gå slik iallefall...
trollemor med hybelboer Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Ring til din tannlege, de har alltid akkut timer, så du må jo bare få en time raskt, de kan jo ikke mene at du skal gå med tannverk i 3 uker, det går ikke, nå har du andre ting å tenke på og tannverk blir jo ofte ikke bedre når det ikke blir gjort noe med tannen.. nei, ring du så håper jeg de har vett på å hjelpe deg...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 6. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2007 ja må nesten gjøre det... huff. . . Men er det ikke skadelig for babyen da? Er det bedøvelsen som ikke er bra eller?
Maria-B Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Trenger ikke vente til etter sv.skapet. Hadde ringt en annen tannlege jeg. Er absolutt ikke farlig å til tannlegen. Du vet hvilken tann det gjelder, så da trenger de ikke ta bilde...og må du det så skal de ha forkle til beskyttelse av magen. De har både bedøvelse og fyllinger beregnet på gravide. Blir en midlertidig fylling da. Var selv hos tannlegen i uke 14, og det gikk helt fint. Bedøvelsen for gravide syns jeg dessuten er bedre enn den vanlige. Jeg slapp og ta bilder, for tanna var lett å finne (gjorde skikkelig vondt). jeg fikk en midlertidig fylling, og må til bake på nyåret å bytte den ut.
Suturtang Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Det er en rar tannlege du har! Det er absolutt nødvendig å fikse tenner under graviditeten.Og det er absolutt ikke farlig!!!!!Bare si til tannlegen,at du er gravid,så han dropper røntgen.
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 6. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2007 ok... skal si ifra om det:=) ikke noe særlig å gå slik altså...
simsalabima Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 For å rette opp noen misforståelser her.. Tannbeh av gravide skal helst unngås i 2 trimester, dersom nødvendig slik som med deg så går det helt fint å få gjort det nå. Tannlegen din vil fjerne fyllingen du har og sette inn en midlertidig fylling. Ganske merkelig at tannen gjør vondt og at han ikke gjorde noe med den da han oppdaget det FORDI mange ganger når det begynner å bli tannverk betyr det at tanna er i ferd med å dø og du tilslutt vil trenge en rotfylling. (i første omgang vil han bare gi deg en midlertidig fylling, og hvis det går bra en permanent fylling. Dersom dette ikke går bra og du fortsetter å ha vondt evnt innflammasjon så må det rotfylling til). Man tar ikke røntgen av gravide for vanlige "rutine kontroller", (fordi man mener at det skaper engstelse for den gravide kvinnen, og det er ikke bra og ikke vits i å utsette baby for unødvendig stårling) men når tannbehandling MÅ til så tar man rtg. Den strålingen man får av nymoderne rtg apparat (digital rtg) tilsvarer mindre enn det man får av en normal flyreise. (da blir man også utsatt for rtg ståling i lufta). Det finnes ikke egen bedøvelse for gravide. Jeg ville gått til den tannlegen du allerede har vært hos, fordi han da vet hvem du er og har sett tanna før. (blir kanskje billigere enn at du først må betale for en undersøkelse hos en ny tannlege) Hilsen tannpleier
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 6. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2007 tusen takk for info Cathrine:) huff, rotfylling. HJELP:) har hatt det 1 gang før og det var gørr vondt. men må jeg så må jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå