Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Mellomnavn,er det olsen som er mellomnavn hvis en heter Anne olsen karlsen? Eller er det Kari som er, om du heter Anne Kari Olse olsen?
Dronningen! Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Sånn jeg ser dt så er Anne Kari- fornavn Olse - mellomnavn Olsen -etternavn Jeg har et fornavn og tre etternavn. Jeg ser på mine pikenavn ( slektsnavn) som mellomnavn... Men om det er riktig er en annen sak:o)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Det blir vel etternavnet det da?Olsen. Hvis du f.eks bare het Olsen før,gifter deg med Karlsen,og vil ha begge etternavnene
Dronningen! Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Olsen blir etternavnet ja.... Kari (fornavn) Olsen (mellomnavn) Karlsen (etternavn)
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Man har et fornavn og et etternavn, dersom det ikke er bindestreker mellom noen av navnene er alt derimellom mellomnavn.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Anne - fornavn Olsen - mellomnavn Kalsen - etternavn Kari - fornavn , Anne regnes som fornavn kun om det er bindestrek mellom kari og anne , ellers regnes både kari og olse som mellomnavn. Olsen er fremdeles etternavn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå