Gå til innhold

Dere innvandrerelskere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan dere gi ti gode grunner for at vi skal ta inn flere innvandrere i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Vi trenger arbeidskraften

- Solidaritet

- Empati

- Hvorfor endre noe som alltid har foregått - Norge har aldri vært hermetisk lukket

- Vi får utvidet vår egen horisont

- Det er berikende for vår kultur

- Verdiskaping i Norge..bla.a kan vi få mer skattepenger dersom de kommer i arbeid, kanskje nye arbeidsplasser

- Kanskje vi selv en gang trenger å reise fra Norge for å få beskyttelse i et annet land....Da er det jo fint at vi selv har hatt åpne armen

- Vi får mulighet for flere interessante venner, ikke bare de samme trøttingene fra Tveita, Majorstuen og Dale i Hordaland.

- Vi gir folk i vansker nye muligheter - det skaper færre konflikter i verden.

Skrevet

Akkurat nå er jeg tilbøyelig til å stemme frp altså! Denne uka flyttet en hel innvandrerfamilie inn i leiligheten i huset vi bor i. De driver og pusser opp hele døgnet og holder meg våken om natta, har fire små barn som sutrer og er helt idioter, kjerringa i huset må gå i burka mens jeg står ute og holder på å svette ihjel i singlet og akkurat nå siver begredelig matlukt inni HELE huset her pluss at det har stinket gammel søppel her siden den dagen de flyttet inn! Godt vi skal flytte selv snart!

(nå følte jeg meg veldig slem, men var deilig å få det ut!)

Skrevet

Jojo, anonym... du gjentar deg selv noen ganger her. Det blir som de forfatterne som skriver bøker med navn: "333 måter å ha sex på", hvor nr. 21, 69 og 332 er de samme metodene med forskjellig ordlyd. :)

Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Du vil stemme frp fordi noen kler seg annerledes enn deg? Christ alfuckingmighty.

Skrevet

Fordi det er mennesker. På lik linje med deg.

Det var en grunn.

Skrevet

Jeg synes det holder med Fjottfins grunn.

Tenk hvis det var du som ble forfulgt og truet med døden fordi du var den du var (religion, politikk, legning)

Skrevet

* Fårikål og kokt torsk lukter ganske vondt, det også

* Klag på støyen og lukta.

* At disse er surrefolk betyr ikke at alle er som den. Hva hadde du tenkt hvis det var nordmenn som oppførte seg slik?

Skrevet

Stupid...

Har du aldri pusset opp selv? Eller sutrer aldri barna dine? Idiotisk grunnlag for å være imot at Norge bør færre flere innvandrere.

Er ikke det klinkende klart at "innvandrere" også er mennesker? De er i Norge og andre land av gode grunner bla. krig, terror, misbruk, overgrep, politisk forfølgelse osv. Ville du hatt en slik hverdag med det du elsker mest av alt på hele jord, barna dine? Tenk så godt det er for de å komme hit, trygt, men likevel lite forutsigbart. Det er verre med nordmennene som invaderer Spania, og som i tillegg har egen frisør, lege, matverebutikk osv...og ikke nok med det, de har også representanter i regjeringen.......!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...og hvorfor er de i Spania? Fordi det er krig i Norge? Eller fordi de har så mye penger at de velger å "stikke"av fra det kalde nord noen måneder i året!

Skrevet

er vel ikke til å stikke under en stol at utlendinger er mer bråkete, ofte har annen døgnrytme og lar barna klare seg mye mer selv en vi gjør.

er gift med en utlending, og jeg irriterer meg utrolig over disse aspektene hos mange i han sfamilie.

Skrevet

Nei, herregud. og jeg kommer ikke til å stemme frp heller. Grunnen til at jeg sa det med klær tidligere i dag er at jeg syns synd på nabodama mi som må gå i burka når det er 40 varmegrader i sola, hun må gå til butikken som er ganske langt selv om mannen har en fin bil i gården og sitter på terassen og sløver og kunne ha kjørt henne eller handlet selv. Det blir så feil for meg og jeg blir provosert av det. Men jeg er ingen rassist og er ikke direkte imot innvandring heller. Kunne bare ønsket de selv og samfunnet var flinkere til å integrere de.

I kveld foreksempel har jeg møtt min stemor for første gang. Hun er fra fillipinene og kom til norge for første gang i går. Jeg var skeptisk, det må jeg innrømme, men det var veldig koselig og det var en veldig trivelig dame.

Skrevet

Bare gjentar meg selv; jeg er ikke imot innvandring og jeg er ikke rassist. Det bare irriterte meg noe så inni granskauen tidligere i dag. Ja, de er mennesker og ja, mange av de tilfører landet mye bra. Og ja, de skal få være her. Men de har en annen kultur enn oss. Om vi ber de la vær å hamre i veggen midt på natta eller flytte bilen så vi også kommer inn i gården, bare ser de rart på oss jentene. Men om min samboer sier fra, er det helt greit - for han skal respekteres på grunn av penisen sin. Sånt blir jeg forbanna på. Men....jeg prøver å respektere det på en måte. Kunne bre ønske de kunne respektere vår kultur også. Det er problemet for meg. Ikke noe annet.

Men kan jo hende en nordmann (om det er rett ord å bruke?) hadde oppført seg helt likt?

Skrevet

Jeg har ikke 10 gode grunner, men vil gjerne si at jeg åpner dørene på vidt gap for alle kvinner og barn. Mennene derimot kunne jeg tenke meg å bygge en svær mur rundt slik at de sakte, men sikkert tok livet av hverandre.

Skrevet

Ro, ro til fiskeskjær, duste TigerLilly...

Skrevet

Jeg ror ikke! Tidvis blir jeg forbanna på det ja! Jeg syns de kan prøve å integrere seg selv og respektere at vi nordmenn er slik vi er så lenge vi oppfører oss normalt og høflig. De kan faktisk ikke forvente av meg ihvertfall at jeg skal respektere de for deres kultur når de ikke kan vise det samme tilbake. Da blir jeg tverr. Og det står jeg for. Men ikke rassist av den grunn. Det har ingenting med hudfarge å gjøre, men oppførsel. Og slik oppførsel er ikke greit uansett syns jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...