Gå til innhold

bruker dere arvede vintersko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har arvet noen fine, men vil helst hun skal ha nye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei sko burde ikke arves. Barneføtter vokser og utvikler seg hele tiden og sko slites etter første brukeren. Forskjellige føtter sliter forskjellig på føttene så jeg ville nok ha kjøpt nye..

Skrevet

NEI!!!! Brukssko som former seg etter foten bør aldri arves! Greit med finsko, støvler og sandaler, men vintersko, joggesko ol former seg etter en fot og skal derfor ikke brukes av andre (kan gi feil belastning og trykk på den andre sin fot). Jeg har 3 barn og det er utrolig fristende la dem arve sko, de er jo dyre, men de får nye hvert år likevel. De arver alt annet da, bare ikke sko og madrasser :-)

Skrevet

Noen pensko og sandaler som nesten aldri er brukt har jeg tenkt at junior skal arve av storebroren sin, men ikke bruksskoene...

Skrevet

Nei. Bruker ikke noen arvesko vi..

Skrevet

No way. Barna bruker aldri arvede sko da alle går forskjellig. Barnet kan få unormal gange av det.

Skrevet

vi tok dette opp med fysioterapaut da barselgruppa hadde samling med fysio. Hun sa at så lenge skoene ikke er slitt, altså gått skjeve og sånn - se under sålen - så er det ingen fare å bruke arvet sko!!! Føttene blir ikke formet etter skoen, men omvendt. Så se an skoen hvor mye brukt og slitt den er og se ført og fremst på sålen om den er gått skjev.

Så ja - jeg skal bruke flere av storesøster sine sko på lillebror.

Skrevet

Ikke sko som er brukt mye, eller rettere sagt brukt normalt en hel sesong.

Men om vi har noen som ble for små fortere enn vi hadde trodd, eller som er lite brukt av andre grunner, så arves det. Men jeg ville vært forsiktig med å arve for mange sko fra det samme barnet, for de er jo gått til på samme måte...

Skrevet

Hell ye:-) Det gjør vi hos oss!

Ikke alle, men de som er ok fra førstemann går glatt videre til minstemor.

Skrevet

Fysioterapeauten sier at så lenge det ikke er spor etter det andre barnets føtter i sålen kan man arve. De minste klarer ikke å hverken slite ut eller lage spor.

Vi skal kjøpe et par nye og arver et par som vi skal bruke til ekstra støvler.......

Skrevet

Her har jeg latt gummistøvler, vintersko og pensko gå i arv.

Ikke joggesko og sånn, de blir jo gjerne mere slitt også.

Gjest MammaTil3
Skrevet

Har arvesko til ekstrasko hjemme og i barnehagen, gjelder stort sett alle slags sko. Greit å ha et ekstra par, og dumt å bruke 500,- på sko som nesten aldri blir brukt likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...