Gå til innhold

Kjære alenemødre :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det på julaftener ? Hvordan har julaftene hittil vært ? Den første julen til snuppa var vi jo fortsatt sammen og feiret hos mine foreldre. Nå kommer jul nr to, og jeg er spent på hvordan ting blir.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm........første jula mi "alene" med ungene......men de første årene var jeg og ungene hos mamman min....og han dro til familien sin....men nå skal det jo sies at han er muslim og egentlig ikke feirer jul....men siste to årene feira vi i trondheim som vår egen familie.....nå til jul veit jeg ikke...men regner med jeg og jentene blir hær....

Skrevet

Annenhver jul "er det ikke jul" for min del.. Vi praktiserer annenhver jul, og det er tøft når det ikke er min tur. Men i år er det jul igjen :-)

Trøsten er jo at barnet har det bra uansett. Og jeg feirer da med min familie som består av foreldrene mine de gangene det ikke er "min Jul"

Skrevet

Hei, er ikke alenemor, men har et "ste"barn. Bor dere nært hverandre du og pappaen? Kan dere tilbringe tid sammen? Det beste er jo om jenta di kan få i både pose og sekk:) Dvs 2 foreldre sammen... Men skjønner jo om det ikke lar deg gjøre..

Slik gjør vi det(motsatt annen hvert år)

Ungen er hos mor på lillejulaften, men kommer hit og sover, Julaften morgen kommer mor til oss og spiser frokost, drar sammen med mor hjem og blir til klokken 6 ca, da har di og vi spist middag.

Åpner pakker med oss og sover her....

Blir mye "flying# imellom, men barnet er 11 år gammelt og vi er naboer, så det går veldig fint:)

Skrevet

hei,

jeg skal ha min første alenejul med knøtt. vi har de to foregående julene vært med familien min, men i år ville jeg lage min egen jul for meg og henne har ikke lagt planene ennå helt, men ser for meg en koslig dag med mye kos og hygge, en tur ut i skogen etter en lang frokost, de obligatoriske tegnefilmene, deilig julemiddag, og så pakker under juletreet til kvelden og masse kaker og godis til barnetv , etter leggetid ser jeg for meg at jeg skal kose meg med litt rødvin og en god bok eller film. gleder meg faktisk masse til å lage våre egne tradisjoner og videreføre de den dagen familien vår kanskje vokser ;)

romjula skal feires med familie og lillejulaften får vi gjester på grøt besøk og hjelp til å pynte juletreet :)

Skrevet

Har hatt hovedomsorgen i 2 år. (Årene før det var vi fremdeles sammen)

Og vi har feiret jul i lag de to årene selv om vi ikke er sammen.

Det kommer vi til å gjøre også i år.

Skrevet

nææ....så er jeg direkte imponert over dere!! at der er så god tone:-D skulle ønske mine foreldre gjorde sånnt da vi var små:-)

Skrevet

Vi har delt omsorg, og skal i utgangspunktet ha annenhver jul. Til nå er det jeg som har hatt henne på juleaften, siden han synes vi har litt koseligere og bedre "barnejul" i min familie. I fjor spiste han med oss på juleaften, og dro videre til sine foreldre. Vet ikke helt hva som skjer denne julen. Vi har et helt greit forhold, men bor et sykke fra hverandre så litt vanskelig å dele dagen. Han har hatt henne på lille julaften de 2 siste årene også kommer hun hjem til meg på juleafte-morgen. Hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...