nemifi Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Har prøvd hele svangerskapet å holde meg til kostholdsrådene. Opppdaget i går at parmesanosten jeg har spist denne uka(er glad i ost) og har fått i meg en hel en, er laget av upasteurisert melk. Det var litt kjipt å oppdage nå, men bør jeg være veldig bekymret? Er 37+1.
Tuppamor Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Hei! Jeg er veldig glad i ost selv og trodde så absolutt ikke at parmesanost var farlig. Hmmm...ja jeg håper noen kan svare oss, for jeg også har spist en del parmesan og jeg har ikke tenkt over hvilken måte den ble laget på. Jeg forsto det slik at så lenge den var tørr som parmesanen så utgjorde den ingen fare...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Dytter denne opp. Lurer på det samme!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Dytter opp her jeg og, med et spm i tillegg: spiste danskprodusert pytt-i-panne som har vært i fryseren, og tviler på at alt var gjennomstekt der når jeg tilberedte det (hylende unge + masetlf. fra jobb + kjeftende gubbe og bjeffende bikkje når man lager mat= man får ikke med seg hva som skjer, hihi). Har forresten hørt at upasteuriserte melkeprodukter som er produsert i Norge ikke er like farlige mht. skumle bakterier som de fra utlandet, det føres visst veldig strengt kontroll med sånt her...
nemifi Skrevet 6. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2007 Parmesanen jeg spiste var kjøpt i sverige, men prod i Italia.....
@nemone Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Harde oster skal visst ikke være skumle. Gjort er gjort og spist er spist, og de aller aller fleste lever livet uten å få toksoplasmose. Tror det er skumlere å bekymre seg enn å få i seg ting som står på fylista, og når det er spist så er det ikke noe å få gjort noe med uansett. Håper du klarer å slappe av - uansett er du så langt nå at den største faren nok er over - tror det er viktigere å være veldig obs de første 4 mndr hvor alt dannes enn perioden nå hvor barnet bare vokser.
nemifi Skrevet 6. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2007 Du har helt rett:-) Tusen takk for tilbakemelding og lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå