mto2 Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Eg valgte å vere heime frå jobb ei stund i dag pga at dagen starta med ein del oppkast. Kvalmen er ikkje så ille lenger så sant eg sit i ro, men er har fått så innmari vondt i magen. Ikkje sånn mens-vondt og heller ikkje mage-knip. Er innmari vond særleg i øverste halvdel. Litt ømt og rart når eg trykker på. Kva kan dette vere? Blir det vondare no trur eg at eg ringer ein stad, men til lege (fastlegen har ferie) eller føden? Er 9+4.
Erisa* Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Er det vondere til høyre eller til venstre, eller sitter smertene midt på? Er det helt øverst i magen, altså tett ved ribbena, eller mer midt på?
mto2 Skrevet 6. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2007 Smertene sit i heile øverste halvdel av magen, men mest øm på høgre sida. Kjem meir og meir smerter nedst også. Intense mens-smerter. Veldig øm ned mot lysken.
Erisa* Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Kanskje du kan ringe til legekontoret evt legevakten og spør? Det trenger ikke være svangerskapsrelatert egentlig, men jeg ville sjekket det uansett.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Det er godt mulig at det er gallestein eller blindtarmbetennelse du har. Synes du skal ta kontakt med lege. Dersom fastlegen din har ferie kan vel legekontoret hjelpe deg og få time hos en annen lege??
mto2 Skrevet 6. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. september 2007 "#¤(")#(¤/ legekontor. Tlf stengt mellom 12 og 13. Held snart ikkje ut magesmertene. Er så redd. Har snakka med føden, men dei ville ha meg innom legen. Er så forbanna vondt. Griner og griner. Måtte bare få ut litt frustrasjon.
2gullklumper Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Ring legevakta, de skal kunne tilkalles hele døgnet. Med slike smerter trur jeg du gjør lurt i å få det kontrollert med en gang. Treng ikke være svangerskaps relatert.
annki83 Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 er ikke blidtarm som noe foreslo det er i nedre del av magen.. vet av errfaring.. kan være for mye syre i magesekken.. vis det ikke gir seg bør du nok ringe legevakten.
Erisa* Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 Kan være blindtarm likevel, ting er ofte annerledes under svangerskap. Dra til legevakten med en gang, du. Når du har så vondt er det ikke noe å vente med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå