Gå til innhold

UL-termin vs mens-termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært på ultralyd, ble dere satt tilbake eller frem i termin?

Sist ble jeg satt 8 dager tilbake. Syns det virker som så mange blir satt tilbake??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt tilbake 4 dager.

Har også inntrykk av at mange blir satt tilbake, men lurer på hvorfor:)

Skrevet

8 dager tilbake på meg også! Hadde termin 13 januar i følge flere andre UL, seinest i uke 16, så kom jeg på ordinær i uke 19+4 å ble satt tilbake 8 dager!!

Sist ble jeg satt tilbake 3 uker. Å det er teknisk umulig! Samme md de 8 dagene nå :-( Jeg blir skikkelig irritert da hehe!

Skrevet

Jeg ble satt frem en dag eller to. En dag i forhold til det legen sa, mens jordmor mente at den opprinnelige dagen skulle vært enda en dag senere. Men fikk termin en dag tidligere enn det jeg hadde hørt før, da.

Skrevet

Denne gang 10 dager fram, forrige gang 6 dager tilbake...

Skrevet

hei jenter... dette lurer jeg også litt på. for da jeg fant ut at jeg var gravid var jeg i uke 5, og menstermin ble da 20.des. så var jeg på ordinær ul og da ble termin flyttet til 29.des, hele 9 dager, og da vil dette bety at jeg bare var i uke 3 da jeg fant ut om min graviditet. dette er vel teknisk umulig?! det er vel litt for tidlig? så jeg lurer egentlig på om jeg kan stole på ul-terminen ( jeg vet det er den du skal rette deg etter men..)

Skrevet

jeg ble satt 5 dager tilbake! Så da får jeg nesten bare vente å se når tulla velger å komme!

Skrevet

Med min første hadde jeg menstermin 18. april, UL-terminen ble 26. april og datteren min kom den 5. mai, så det var jo nesten 3 uker etter mensterminen. Jeg fikk riktignok en negativ graviditetstest først, og den ble positiv ca en uke etter forventet mens.

Skrevet

Ble satt to dager tilbake.

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Ifølge UL-terminen min testet jeg positivt dagen før jeg ble gravid, husker jeg satt og lo godt av det. Testet positivt 5 dager før IKM, og vet nøyaktig når EL var og vi hadde sex bare 2 dager den mnd.

Skrevet

I følge min siste mens har jeg termin 4. feb, men UL termin er 9. feb. Min siste mens var en SA, så det er mulig at ting har forskjøvet seg pga det da..

Skrevet

Jeg syntes i utgangspunktet at jeg testa positivt veldig tidlig, men ble i tillegg satt tilbake 5 dager på UL-termin, trur egentlig ikke dette er mulig ift eggløsning og sex og sånn... Men da blir jeg jo bekymra i stedet da, er babyen for liten, er det noe galt??

Skrevet

Siste hadde jeg menstermin 1.9 og ultermin 9.9. Tror min stemte beste og snuppa kom 27.8

Denne gangen ble faktisk mens- og ultermin den samme :)

Skrevet

Jeg ble satt 4 dager frem jeg.. Men vet at tuppsa kommer på overtid.. Så blir verken Menstermin som er 12 , eller UL termin som er 8 januar ;)

Skrevet

Jeg fant ut om graviditeten i uke 3, fullt mulig det altså!

Skrevet

sist ble jeg satt 1 dag fram. Er nok vanlig å bli forskjøvet en eller annen vei, men jeg fødte 1 dag over menstermin (to dager over UL-termin), så om jeg blir forskjøvet denne gangen også kommer jeg nok til å ha mens-terminen som indikasjon på når det bør skje noe likevel =)

Skrevet

fekk same termin som med jordmor etter ultralyd i dag!!! Det gjor ej med førstemann også!!!!

Skrevet

Jeg fikk tidlig ul pga usikker menstermin... og ul 30/7 sa jormor at jeg iallefall var 14 uker på vei, baby målte 8,5 cm fra hode og rompe.

Men ordinær ul 29/8 ble jeg satt tilbake 12 dager... så da var jeg plutselig bare 17 uker på vei... mens jeg "egentlig" skulle vært i uke 19....

Følte at første ul stemte overens med alt!! Men uansett så ble jeg satt tilbake.....

Tenker at baby kommer når den er klar, men det er jo dette med permisjon... Hm!!

Skrevet

Ble satt en uke tilbake og fikk forklaringen at egget kunne ligge i dvale i utviklingen etter befruktning, siden de måler går ut i fra hva fosteret har vokst for å finne termin dato, så kan man bli forskjøvet selv om man vet nøyaktig befruktningsdato.

Legen min mener derimot at mensterminen er den mest riktige og synes UL termin er bare tull... Den er mest til hjelp om man ikke vet hvor langt man er på vei, altså har usikker mensdato/ ikke husker siste mens.

Skrevet

Eg e og blitt satt tilbake 6 dager.....og jeg har alltid forsinka eggløsning og mens. Er ganske så sikker på at eggløsningen min kom ei uke etter det ultralyd terminen indikere...så blir ikke forundra om den lille gutten vår komme etter ultralydterminen nei!!!!

Skrevet

Jeg ble satt frem 1 uke - får ikke det helt til stemme, men er kjempe glad for det!!

Skrevet

ble satt 6 dager tilbake denne gangen. Var mye gøyere sist, da ble jeg satt 2 uker frem :) Ikke så gøy da jeg gikk 2 uker over UL-termin, og fødte på min egen termin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...