Gå til innhold

HJELP!!!! DET KLIKKER SNART FOR MEG!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper den overskriften får endel til å åpne innlegget og at det er noen flinke og snille damer som kan hjelpe meg....for nå er jeg ganske desperat her.

Det er Milla og denne søvnen hennes da....trodde jo i begynnelsen at jeg hadde fått meg en sovebaby - hun sov mye, var lett å få til å sove og hun sov stort sett greit om nettene. Stort sett 3-4 timer i slengen, og inni mellom opptl 7 timer:o) Sa til alle at å få nr to bare var en lek i forhold til nr en...yeah right...

De siste ukene har hun begynt å bli vanskeligere og vanskeligere å få til å sove - det går stort sett greit om dagen, men når kvelden og natten kommer er det et mareritt. Trodde først hun var så overtrett at ingenting hjalp, for en periode sov hun bare en dupp på ca 2-3 timer på dagen...så bedret det seg...men ikke sovingen om kevlden - det blir bare verre og verre.

Det er ingenting som nytter. Pupp vil hun ikke ha, smokk ta hun ikke og byssingen hjelper bare en liten stund. Enden på visa er at hun ligger og hyler seg i søvn mens jeg prøver alt jeg kan for å bysse og trøste. Hun bruker vanligvis 1-2 timer på å sovne.

Nå har søvnintervallene bare blitt kortere og kortere også. Begynte som sagt bra, så ble det 2-3 timer og nå er det 1-2 timer. Så våkner hun og det er like vanskelig å få henne til å sove igjen....i natt forløp det seg sånn: Fikk henne til å sovne rett over midnatt. Våken halv 2. Våken og hylte til kl 4. Sov til rett før 6. Våken og hylte til kl halv 8. Siden har hun sovet.... Jeg er så utslitt!!!!! Hadde hun i det minste tatt smokk - ser for meg hun kunne roet seg med den....men, nei:o(

Prøvde å pumpe meg for å gi henne flaske om kevldene, sånn at hun skulle bli god og mett. Det funket en kveld...da sov hun i 5 timer og sluknet som et lys....men de andre gangene jeg prøvde hylte hun i en times tid før jeg bare gav opp å gi henne flasken.

Ikke vil hun ligge i egen seng heller. Har prøvd å legge henne i sengen sin etter hun har sovnet (hun sovner stort sett liggende inntil meg mens jeg rugger henne), men da våkner hun med en gang igjen, og er lys våkne - sånn at det tar nye timer å få henne til å sovne.

HJEEEEELP! Vær så snill å kom med tips til meg - hva som helst....jeg er desperat! Hun er forresten snart 6 uker gammel....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen tips(vært heldig å hatt 3 sovebarn) men kan alltids sende en trøsteklem!!!

Skrevet

Huff, kjære deg, jeg har virkelig ingen tips å komme med, men kjenner meg så igjen i det du skriver. Kan ikke si annet enn at det går over til slutt...

Store, varme trøsteklemmer

Skrevet

Begge mine har vært sånn, trodde det var normalt jeg. Hun er jo bare 6 uker gammel. De førsrste 12 ukene fløt det i hverandre, pupp hele tiden. Vi tok vogna inn på soverommet og vugget.

Rundt 3 månders alder gikk det seg fint til. Begge mine har sovet natten fra rundt 6 månder.

Veldig slitsomt mens det står på. Du har min fulle sympati!

Skrevet

ikke så mange tips jeg heller desverre men har hørt at om barnet sovner i armene el. så skal man ikke flytte de på ca en halv time sånn at de har nådd en dypere søvn å ikke våkner med det samme de blir lagt en annen plass!!

har hatt problem med jenta mi å, slitt i mange mnd i perioder, så vet hvor ufattelig sliten man blir....

Nå e jenta mi blitt 17mnd å vi har det mye bedre, forsatt våken to-tre ganger for natten men kan ikke samenlignes med sånn det var før:)

Lykke til med allt :)

Skrevet

Hei.

Først vil jeg si at jeg føler med deg, det dere opplever nå er tungt, for hele familien, men mest for babyen.

Jeg har 3 barn, og har hatt det slik du beskriver i perioder, mest med den første, (for da kune jeg sove når babyen som, gjerne hele formiddagen, ingenting ble gjort og jeg var sliten) men også litt med nr 2 og 3. Det som hjalp for oss var å ha ganske strammer rutiner. Opp om morgenen med resten av familien (ca 0730) så stell, lek, pupp også rett i sovinga igjen litt før 0900. Etter en times tid med soving, opp for "lek" kos med mamma eller andre, litt bæring også pupp igjen, og soving i 2-3 timer. Samme runden etterpå med , stell, lek, kos og en liten lur på en time, halvannen. Til kvelden er det kanskje et bad eller besøk. Stell, kos, pupp og rett i seng. Det "beste" er at babyen sovner selv i senga si, men om han sovner med puppen er det ikke noen krise, pupp er trygghet.

Men hovedrådet mitt er rutiner, da il babyen oppleve forutsigbarhet i dagen sin, og vil kanskje få et bedre sovemønster. Ikke stess, og prøv å få hvilt deg selv av og til, med et venninnebesøk eller en gåtur.

gud løkk!!

Skrevet

glemte å skrive det, men kvelden er fra ca 1930. Får pupp om natta, cirka 3 ganger.(i min seng)

Skrevet

Det står mye om søvn her inne på temasidene. Jeg ville lest de om jeg var deg. Om du har en flink helsesøster, ville jeg også ta en prat med henne. Heldigvis pleier slike ting bedre seg etterhvert, men det er tungt når det står på.

Skrevet

Ja, jeg vet hun er liten enda...men det gikk jo så mye bedre i begynnelsen....

Hadde mye det samme med storebroren også - hadde for lite melk til ham, han tok ikke flaske, så han sov utrolig lite pga at han alltid var sulten - men det virker liksom ikke som om det er det som gjør at Milla sover på denne måten - hun vil jo ikke ha puppen om kveldene...+ at hun ser ut til å legge på seg bra. Hun var 3350g ved fødsel og etter 2 1/2 uke var hun hele 3705g.

Skrevet

Ja, jeg har prøvd å få rutiner - og syns det funket greit i begynnelsen. Har vanligvis stått opp mellom 8 og 9. Så har vi stelt oss og så ned å få pupp. Da sovner hun som regel et par timer mens jeg slapper av og spiser frokost + gjør litt i huset (om jeg orker...). Så er det bleieskift og pupp igjen når hun våkner før vi går en tur - da sover hun ca 1-2 timer i vognen sin. Kommer hjem og så er det skift og pupp igjen før vi kjører og henter storebror i bhg. Hun sovner da stort sett på veien og sover et par timer.

Etter det er det litt hipp som happ...hun er stort sett veldig våken fra seks-syv tiden helt til vi da prøver å legge oss i elleve-tiden....

Har prøvd å vekke henne litt mer på dagen for å snu det litt, men da bare hyler hun til hun får sove igjen...så det er jo ikke så lett:o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...