VinterSol+2 Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 nå har høsten kommet.. for nå kryper det inn sånne sværinger!! jeg hater de små krypene, så intenst! Og jeg hater å knuse dem, for de knaser så grusomt... æsj æsj æsj.. moste en med telefonkatalogen i stad.. men jammensann kom det en til frem bak parafinovenen rett etterpå, men den stakk av igjen! Og i går kveld moste mannen min en... ÆÆÆÆÆÆÆÆÆSSJ! ekkeltekkeltekkelt!!
Honningmelon Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Jeg vet!!! Det er det verste med høsten. Hva slags eddekopper der det du har fått? Jeg har sånn stankelbein, jeg... klarer dem ikke! Og de MÅ absolutt sitte PÅ meg!
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 De er ekle. Jeg har kjøpt en insektsspray som bedøver de. Og da bare bærer jeg de ut...laaaangt unna huset og håper de stikker til en mer edderkoppvennlig familie da den våkner igjen.
ღDidrikmamsenღ Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Pelias universal insektsspray!!!!! Den er dyr men den tar de jævla krekene!! Koster 300 kr å du finner ut hvor du får kjøpt den på pelias.no. Vi har sprayet alle vinduer å åpninger der de kan komme inn og har ikke sett noen av de inne. Enest er at de ligger strødd ute, men det har ikke noe å si så lenge de er døde!
Turid Laila Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Æsj ja de har vi mange av også! kjellerleilighet og stankelbein! grøss de er nesten like ille! I går hadde vi en ti cm stor gresshoppe inne på soverommet. Var sent på kvelden og den lagde skikkelig høy sånn knirkelyd eller hva jeg skal si. Vekte jo lillegutt. Heldigvis var jeg ikke alene hjemme, for da hadde jeg ikke turt å tatt den!
Honningmelon Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Sånn super insektspray har vi hatt. Men, den er jo tom da... brukte den opp i fjor høst :-) Men, må nok gå til innkjøp av en. Da er det mulig jeg kan slappe av i høst...
VinterSol+2 Skrevet 6. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2007 jeg har sånne FEITE! og de er MYE MYE verre enn stankelbein, altså.. *grøsse* hm, kanskje jeg må få meg sånn spray... for hverken jeg eller mannen liker å ta i de eller knuse de eller noe... æsjæsjæsj.. er redd de skal krabbe ned i vogga jeg! huff.. jeg var friluftslivsmenneske en gang i tiden jeg.. men jeg har blitt alt for redd for sånne kryp!
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Hehe ja gubben ler av meg for jeg har jo fobi mot de.. Har klart aa venne meg til de smaa norske skogsedderkoppene, men her nede er de jo megastore, med tjukke haarete bein og det klarer ikke jeg.. Har faatt helt angst et par ganger her denne uka, da jeg foerst fant en rett paa veggen ovenfor haandkleet i badet..Gubben kom og kverka den da (helten min ;-) ) og det han kunne si var oi, den var stor ja..Groess !! Saa en morgen, saa var det en stoerre en i vasken paa kjoekkenet..Og jeg kom jo nesten borti den og hylte til (og jeg er ikke den som hyler saa lett altsaa,) saa helten min kom og kverka den..Hehe og sa OI den var jo kjempestor!! Eh ja, vet det !!! Yuck!!!! Faar helt angst jeg naa...
Honningmelon Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 Hvor bor du? Og hvor store er de liksom? *grøss*
VinterSol+2 Skrevet 6. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. september 2007 uuuh.. jeg bodde en gang på sri lanka, og da landet en sånn skikkelig utenlandsk sværing i hodet mitt, i det jeg skulle gå inn på rommet mitt... (hadde blikktak, så alt kravlet jo rundt der oppe..) jeg dælja instinktivt til den jeg, og den fløy avgårde og landa på veggen.. DEN VAR SVÆR DEN. like stor som hånda mi, nesten! men de norske er feitere enn de jeg opplevde der da. heldigvis kan man si, for de på lanka var sikkert giftige også..
Salat Skrevet 6. september 2007 #11 Skrevet 6. september 2007 Jeg støvsuker edderkopper og setter støvsugeren ut på verandaen etterpå jeg.... Hehe.... Den sværingen her i morges...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå