Gå til innhold

Hvor mange her har født MED epidural`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sterkere fordi jeg PRØVER uten! De som bestemmer seg for epidural uten å ha prøvd naturlig, er selvfølgelig ikke like sterke, ganske logisk egentlig,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøver uten epidural???det er da ingen som får epidural bare de setter nesa inn dørene på sykehuset da.man må fint ligge en stund uten.

fikk epidural etter 14 timer med første og 10 timer med andre.prøvde jeg lenge nok eller var jeg for feig syntes dere...??

herremin,hvorfor skal man ha det så vont og ødelegge en god fødselsopplevelse og være så sliten at man ikke orker å kose med babyen en gang med å ikke bruke de smertestillende man kan få???det er jo helt mot hva som er naturlig.

er dere så naturlige at dere ikke bruker smertestillende ellers å??ikke hodepine tabeletter eller bedøvelse ved rotfylling??er ikke naturlig det heller hvet dere....

Skrevet

jeg har gjort det! funket ikke i det hele tatt på meg..eneste det gjorde meg var sint..noe om en anestesilege som var treg til å komme til meg for noe så irrelevant som en hasteoperasjen ...tralalaaaa...

hjalp vel ikke akkurat når han kom og så veeeldig bra ut hehe...følte meg ikke helt på topp den natten må jeg innrømme....

tralalaaa...

Skrevet

Jeg for min del mener fødselen er en litt mer spesiell opplevelse enn en rotfylling f.eks, så har veldig lyst å oppleve det naturlig, har tro på at det vil bringe meg nærmere selve livet. Det er min filosofi, og jeg er litt uenig i at det er "unaturlig" å bli sliten etter fødselen. Det er veldig naturlig tror jeg. selvfølgelig kan det hende fødselen blir lang og vanskelig, men det jeg reagerer på er de som planlegger på forhånd at de skal ha bedøvelse.

Skrevet

Fødte nr 1 m ep, nr 2 og 3 uten. Man kan utstå de verste smertene en stund, men når det drar ut og det ikke er pause i smerte helvette, da er det jommen bra det finnes smertelindring! Kjente ikke noe stikk, føltes bare som jeg ble våt på ryggen. Hadde det vært skadelig for barnet, hadde selvfølgelig ikke sykehusene tilbudt ep.

Skrevet

ingen kan bestille epidural på forhand og ingen får det hvis det ikke er nødvedig.kommer du inn og alt ser ut til å gå raskt og greit får du IKKE epidural!

ikke noe galt i de som sier de vil føde "naturlig",men det er helt galt å beskyde de som vil ha bedøvelse for ikke å tåle så mye og annet tull som er slengt her inne.

og epidural påvirker IKKE barnet,det kan påvirke rier og fødsel men ikke selve barnet.

Skrevet

Så du tror at rier og fødsel ikke påvirker barnet? Direkte eller indirekte, barnet BLIR påvirket, og det er mange gode grunner til å klare seg uten.

Skrevet

Og det er mange gode grunner til å få smertestillende!

Skrevet

Jøsses, her var det mange sinte mødre med sterke meninger!!;)

Jeg venter mitt første barn, og gleder meg masse. Orker dere skal bruke så mye energi på å diskutere hvem som er sterkest eller svakest, dere bør da vel være stolte av dere selv uansett!

Jeg tviler ikke på at noen føler det som et nederlag at de måtte ha epidural, mens noen er veldig stolte av å ha klart seg uten. Men mange av de sier også at neste gang skal de ha det!

Noen velger jo også epidural selv, og sier at de ikke hadde klart seg uten. Det hadde de jo sikkert gjort, men slik det smerten opplevdes for de, så var det vel det beste der og da.

Jeg går inn til fødestuen med et åpent sinn jeg. Det som skjer, det skjer. Vil jeg ha smertestillende, så får det bli det. Klarer jeg meg uten, så er det vel fordi jeg har en forholdsvis enkel fødsel vil jeg anta.

Jeg synes ikke noen skal angripe og dømme noen etter hvilken smerteterskel de har. Mange sliter kanskje også med mer angst og bekymringer rundt det hele. Jeg selv har vel også en liten engstelse, men jeg har mannet meg skikkelig opp til at dette skal jeg klare!!:)

Skrevet

Hehe, skal stå;

Orker ikke å bruke så mye energi på å diskutere hvem som er sterkest eller svakest, dere bør da vel være stolte av dere selv uansett!!

Ble noe tull i skrivingen der gitt!:P

Skrevet

Jeg kan love dere at hadde de med enkle fødsler hvor de ikke brukte epidural, hatt en grusom fødsel så hadde de sannsynligvis brukt epidural de også.

Det er så lett å sitte å si "Jeg fødte helt uten smertestillende, for jeg hadde bestemt meg for å klare meg uten" når man har hatt en grei fødsel. Og de vet kanskje ikke selv at de hadde en grei fødsel fordi de har ikke opplevd å ha en annen type fødsel.

Det er så lett å si "Jeg forberedte meg med Lamazemetoden og DERFOR fikk jeg en flott fødsel"

De kan jo ikke vite at de faktisk kunne fått en like grei fødsel uten Lamazemetoden. Eller at hadde de fått en grusom fødsel hadde ikke Lamazemetoden hjulpet en dritt.

Skrevet

akkurat det de fleste som har hatt fått epidural har prøvd å fortelle dem.at det er greit å si sånn hvis man har hatt en enkel og rask fødsel.

vedder på at får de en vanskelig fødselneste gang er de igang med å skrike etter epidural etter få timer......

min søster fikk sin sønn noen år før meg på få timer.kun noen få vonde rier og presset ut på 15 min uten problemer.kjente ting var på gang kl 12 og han var ute 10 over 5 .

da jeg fødte min noen år senere låg jeg med sterke rier i 17 timer,fikk epidural etter ca 8 timer.men barnet ble tatt med k.s etter da 17 timer.men min søster satt og fortalte at nei det var da kke SÅ vondt å føde!!!!det gikk da så greit!!!hun kunne ikke skjønne hvorfor bla min mor hadde sittet opp og syntes så inderlig synd på meg som strevda på sykehuset og at jeg var så sliten at jeg sovnet mellom veene.

7 mnd etter jeg fikk min første skulle min søster ha nummer 2.denne fødselen varte i 6 timer men var vondere e den første.ifølge min svoger hadde hun skrike at DETTE ORKET IKKE HUN MER etter kun 2 timer med smerte.hun hadde for rask fødsel til at de ville gi henne epidural som hun maste etter men fikk diversse annet som skulle hjelpe.

skal si hun var ganske slukøret etterpå da hun endelig forsto egentlig hvor lange vonde timer jeg hadde med mitt barn.

noen år etterpå fikk jeg nummer 2.fikk da epidural litt tidligere og fødte en stor gutt igjen på vanlig hvis denne gangen,og jammen var hun ikke en av de som satt hjemme og ventet og syntes så synd på meg.....fødte forøvrig et barn som var over 4 cm og 1kg større en hennes å...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...