linenr2 Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 jeg lurer veldig på hva jeg skal kjøpe.. Men heller mer mot vanlig kommode med stellepute oppå. Men vet dere om noen kommoder som er dype nok ? Eller er det samme dypde på stellekommoder og vanlige kommoder... Er ikke bare bare å vite hva man skal velge når man er førstegangs... flott me Bim hvor man kan få svar =)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Vet at på Ikea får man kjøpt egne stelledeler som man fester på toppen av kommodene, og som man kan ta av igjen når man ikke trenger den lengre.. Jeg skal kjøpe der i allefall.
linenr2 Skrevet 6. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2007 Når det gjelder Ikea så bor æ desverre i Tromsø og her har vi jo ikke Ikea, selv om det er en stor drøm for mange av oss her nord.
LivLaga Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Jeg er førstegangs, så jeg har ikke gjort meg opp noen klar mening om hva som er best, men jeg kommer til å ha en stellepute på vaskemaskinen på badet og montere noen hyller over til bleier (i mitt tilfelle tøybleier - så jeg trenger også en lukt-tett beholder ved siden av) På soverommet for natteskift: I tillegg skal jeg ha en stellematte med antiskli-materiale mellom den og en 3 skuffers kommode fra Ikea (Malm). Den hadde en perfekt høyde for meg som er 160cm. Den har også gode dype skuffer. I tillegg skal jeg ha TummyTub og/eller badebalje som er lett å henge opp/stue bort.
linenr2 Skrevet 6. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2007 dytte så kanskje d kommer flere svar
Gjest Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Jeg har kjøpt en komode på jysk i passende høyde, stellematte og balje. Kjøpte også en badekarmatte til å ha under badebaljen da den er av hardplast. Følte den kunne skli litt lett. Til sammen ble alt 1300,- mye billigere enn stellekomodene jeg har funnet i alle fall, å så har jeg nå en fin komode jeg kan bruke når jeg ikke trenger stellebordet nå mer:)
LivLaga Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Det er forresten utrolig hvor dårlig kvalitet det kan være på en overpriset "plæstik" stellekommode...
linenr2 Skrevet 6. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2007 En liten spire : hvilken dybde var det på den kommoden du kjøpte på Jysk? Trur nok det blir samme pakke på meg, er jo så sjelden det kommer noen brukte stellekommoder til salgs her nord. Og de som selges i butikken er jo fjottat dyre...
Krokodillemor Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 Vi har ikke plass til noe sånt på badet og må ha underlag på vaskemaskinen. Kjøper nok en ekstra kommode til klær som havner på soverommet.
Smil74 Skrevet 7. september 2007 #10 Skrevet 7. september 2007 Jeg er blitt anbefalt å ikke kjøpe noen dyr stellekommode. Når barnet begynner å snu seg og bli urolig på stellebordet, tar mange barnet ned på gulvet å steller de der. Jeg låner et enkelt stellebort fra Ikea som jeg sikker har i ca 6 mnd. I tillegg et balje som jeg bruker i badekaret eller noe...
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #11 Skrevet 7. september 2007 Hei Jeg har hatt både stellekommode og vanlig stellebord med badekar og åpne hyller under. Og jeg anbefaler det siste. Det er så mye mer praktisk å ha alt liggende åpent slik at du kan ha en hånd på babyen når du skal hente ut klær, bleier o.l. Og så er stellekommoder veldig følsomme for vann, slik at du etter hvert bad må være supernøye på å tørke av dem etterpå. (hvis du har stellekommode med badekar da) Ellers har jeg lært meg den eminente teknikken som våre mødre og bestemødre brukte; jeg steller babyen på fanget til de aller fleste stell. Men så klarer jo ikke pappaen det da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå