Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Jeg fullammer jenta mi på snart 4 mnd. Når begynner man med vann som drikke? Må vannet kokes? Tenkte jeg skulle prøve grøt nå når hun blir 4 mnd, hvor mye begynner vi med? Hilsen ei som spør rare spørsmål..)
MyB@by <3 Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 hei:) ingen spørsmål er rare vell;) jeg har gitt gutten min vann siden han kom til verden... særlig den tiden det var så varmt... er veldig bra og begynne med vann tidlig. har også gitt han vann med malt i og vann med nype ekstrakt i..... han får noe drikke hver dag. ca 100ml, noen ganger mer også.... vannet må nødt til å kokes først. og så kjøles ned. Man må ALDRI ta lunket vann fra springen, det er fult av bakterier fra varmt vannstanken, sier min mann som er rørlegger....
VinterSol+2 Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 jeg har gitt vann fra begynnelsen av jeg også. hun er kjempeglad i det. når hun er tørst, vel å merke. er hun sulten, eller ikke tørst, vil hun ikke ha:) kaldt vann fra springen, og koker det først, men det er egentlig bare en periode du trenger å koke det. men se ann vannkvaliteten der du bor!
jentebabymom Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 jeg har lært mi og drikke vann siden første leveuke, hun tar flaske på vann, puppemelk som jeg har pumpet meg.hun er 6 uker nå.
Gjest Ut på tur Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Jeg fikk beskjed på barsel om at vi ikke skulle gi vann jeg... mm er ørsteslukkeren for de små....
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Hmmm... Jeg har ikke fått vite noe ang vann som drikke til spedbarn... Min lille gutt får bare mme, da... Men hvordan i all verden vet jeg om han bare er tørst og ikke sulten? Han får 5 flasker mme i døgnet og drikker mellom 120 og 170 ml hver gang... Burde han få vann i tillegg til dette? Evt når og hvor ofte?
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Glemte å si at lillegutt er 5 uker....
VinterSol+2 Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 hei på du! prøv å gi han noen teskjeer med vann mellom måltidene, og se om han vil ha:) jeg pleier ikke gi vann til måltidene, sånn at jeg ikke skal fylle magen hennes med noe annet enn hun vil ha. selv om hun får vann, utsetter hun ikke neste måltid, så det funker greit:)
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 Ikke så dumt.... Er det kokt, temperert vann, eller er det kokt, kaldt vann? Trenger babyene vann i tillegg til det de drikker til måltidene? Jeg må bare spørre, for jeg aner ikke noe om dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå