Gå til innhold

FøTTaSkjÆrEt, hva legger du i rasebevist? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ingen grunn til at jeg skal måtte utdype det til vilt fremmede mennesker!

Skrevet

Og dessuten så blir man jo hengt her inne om man sier meininga si. Så man få følge strømmen....ja til innvandrere.

Skrevet

Du trenger ikke å utdype det...Jeg bare lurer på forskjellen, jeg. Er litt uvitende på det området=)

Skrevet

Jeg mener at bare det å bruke et sånt begrep vitner om rasistiske holdninger.

Skrevet

Hun vet sikkert ikke hva det betyr engang... Har sikkert plukket det opp på Vigrid sine sider.

Grøsser over at sånne folk oppdrar barn!

Skrevet

hehe.. det er da ikke riktig, man blir ikke hengt om man klarer å ordlegge seg på en normal måte. men man blir hengt om man er stygg og ufin og går til personangrep.. og det er forsåvidt greit mener nå jeg da..

men jeg og var bare litt nysgjerrig på hva det lå i å være rasebevist .. ordet klinger litt negativt i mine ører, tenkte kanskje jeg ble motbevist.. men da ble jeg nok ikke det ;)

Skrevet

Hva er å vigrid???

Ja dere andre er så himla perfekte for dere er ja til innvandrere????

Skrevet

javel.....Da er jeg jo dømt da.

Skrevet

tror ikke du trenger å gå inn på vigrid sine sider for å bruke ordet rasebevisst. alle her skal være så hilma perfekte, er ikke lov til å mene andre ting en flertallet her inne.

Skrevet

Det er lov å mene mye om det meste. MEN - man bør kunne begrunne sine påstander og meninger. Synes ikke du har forklart særlig godt hva du legger i begrepet. Og da blir du stående igjen som en lysebrun Vigrid-tilhenger...

Skrevet

Hvorfor krisemaksimere sånn?

Hun vil jo ikke legge ut mere enn hun har gjort,og da trenger dere vel ikke å tillegge de meningene dere TROR hun har?

Skrevet

det er da ikke snakk om å være perfekte. spm var hva du la i ordet!

og som jeg skrev over her, når man skriver sånn så blir man gjerne halshugd her inne, men når man klarer å ordlegge seg litt sakelig så kan man faktisk møte litt forståelse her inne selv om kanskje ikke alle mener det samme.

og nei jeg er ikke for fri flyt av innvandrer til norge, jeg mener det må kontrolleres, men ikke at man skal sperre grensene og slenge alle de som allerede er her ute. eller at man skal kreve at de skal gi slipp på sin egen kultur for å bli nordmann. er man virkelig bare en ekte nordmann om man har lusekofte, spiser havrelefse og synger "ja vi elsker" (satt på spissen)?

å være nordmann for meg er å ta vare på min fars utenlandske bakgrunn, min datters utenlandske bakgrunn og integrer den i den norske kulturen. ikke gi slipp men integrere! og være stolt av hvor man kommer fra, handler vel så mye om å være norsk som pakistansk. er man født og oppvokst i et annet land, så hvorfor skal man komme hit og fornekte deler av livet og personligheten sin?

har selv en far som aldri lærte meg spansk fordi han var redd jeg skulle bli mobbet på skolen, hva sitter jeg igjen med idag? jo en hel familie jeg ikke kan komunisere med. vel nå tar jeg å lærer meg spansk, men så mye lettere det hadde vært om jeg hadde kunnet det fra barnsben av..

mener mye om det her som du sikkert skjønner, og mente aldri å henge deg ut, ville bare vite hva du la i ordet du brukte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...