Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Jeg skal ha en mørk/dus brunfarge.. Skal ha hvite karmer og lister, og en skyvedørsgarderobe med frostede glassdører, hvite møbler og hvite gardiner. Har planer om at dette skal bli rommet vårt om et år ca, også skal ungen få nytt, større rom, som blir tilpasset et barn fra det begynner å leke litt selv til det trenger et ungdomsrom. Hvordan skal dere ha det?
Mamma'n til lille David Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Vi har hvitt rom nå, men det ser veldig sterilt ut..så er i vurderinga om vi skal male det i en lys kaffelattèfarge? liker nøytrale hovedfarger, så pynte med andre, freshe farger.. Synes det kan bli litt for mye av blått og rosa jeg da:)
Gjest Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Vi skal ha veldig lys grå på veggene, og så fylle rommet med stæsj i fargen til den lille. Så får vi se hvordan det blir . Det blir i alle fall lett å gjøre noe med dersom det blir kaldt og sterilt. )
LivLaga Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Hmm.. interessant. Jeg er midt i planleggingsprosessen selv. Jeg tror vi ender opp med gulv i mørk valnøtt, og hvite vegger. Hvitmalte møbler (sprinkelseng med mørk rotting-skuffe og Ikea Malm kommode med stellematte på toppen) og en sovesofa trukket lilla. Rommet skal også fungere som gjesterom. Fargene skal gå i eplegrønn, lilla og noen elementer av orange. Noen få elementer av rosa kommer nok til å snike seg inn etter hvert, men jeg har ikke sansen for prinsesse-mani og sukkerspinn. Jeg skal også prøve å kjøpe noen gardiner som ikke dominerer rommet.
Tooblind Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Vi har en dus babygrønn farge på rommet. Nøytral og fin, men ikke helt steril..
mor.monsen Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 vi skal ha mørkt gulv og enten hvite eller cappuchino fargede vegger... har ikke helt bestemt meg. Og så skal vi ha hvite møbler.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 6. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. september 2007 Skal ha mørkt gulv vi også.. Skal vei å kjøpe i helgen.
Tony Soprano Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Dette har jeg ikke begynt å tenke på enda engang! Babyen skal jo sove inne hos oss det først året eller hvor lenge de pleier det. Så får vi heller se om vi gjør noe med ekstra rommet. Babyen bryr seg jo ikke om det er nyoppussa eller ikke. Ikke for å være negativ her, men jeg synes det er så utrolig fukusering på det materalistiske. Jeg synes det koster nok bare å kjøpe det mest nødvendige. Alt er jo så sinnsykt dyrt! Og så er det jo så utrolig mye unødvendig dilldall de reklamere med... Nei, jeg får ta det viktigste først! Noen som er enig?
1 Gulljente + gull i magen <3 Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 vi har lys antikk på veggene...å belegg på gulvet..
BEA-77 Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 Vi har ikke pusset opp rommet spesielt til barnet, men har 4 år gammelt hus og rommet har aldri vært i bruk. Har samme parkett som i resten av huset og tapet i en grå-lilla farge. MEN har vasket ned og kjøpt en hvit stol til amming og to Malm kommoder på IKEA. Begynner å bli trivelig der inne nå, med klær i skuffene og oppskrudd seng og stellebord som bare venter på at den lille skal få tatt det i bruk. Åhhhhh som vi gleder oss:)
kløver Skrevet 6. september 2007 #11 Skrevet 6. september 2007 Det er veldig forskjellig hvor lenge man evt har babyen på rommet. Noen babyer lager lyder mens de sover og må flytte ut med en gang fordi mor ikke får sove, mens andre synes det er naturlig å ha ungen der inne en stund. Vi flyttet nr én på eget rom da hun var 2 mnd og nr 2 da hun var 7 mnd. Hvis man har pengene til det og har lyst til å lage et koselig barnerom (selvfølgelig mest for sin egen del) er det lurt å gjøre i stand sånt tidlig. For hvis man skal male f.eks så bør det stå en god stund (noen uker eller måneder?) før et barn helst skal sove der inne. Og da er det litt dumt å måtte vente så lenge hvis man plutselig finner ut at det ikke fungerer å ha babyen på rommet. Ofte har man ikke tid og overskudd til å pusse opp eller gjøre i stand et rom når babyen er født (det tok oss 1 år å pusse opp ett rom hos oss etter at barna var født). Før eller senere må barnet ha et rom å sove og leke på, så hvis man har tid til å gjøre dette mens man ennå ikke har en baby i huset så er det mest ideelt. Men, for all del, dette gjør man som man vil med!
kløver Skrevet 6. september 2007 #12 Skrevet 6. september 2007 dette var selvfølgelig kommentar til Blueeyes83
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 6. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. september 2007 Dytter denne igjen jeg.. For jeg er så nysgjerrig..
Gjest Skrevet 6. september 2007 #14 Skrevet 6. september 2007 vi har malt rommet i cappechino.. det er en behagelig farve samtidig som den er steril... Har innredet rommet med sprinkelseng og 2 kommoder fra ikea (leksvik). Så skal jeg innrede rommet etter vet som tiden går med andre ting, men skal ikke ha et typisk jente eller gutte rom. Gardinene blir offwhite, med mørke trepasiener i vinduet, lampene blir nøytrale... Skal ha et behagelig og koselig rom som jeg har plassert en goood stol i gjørna så vi kan sidde å kose oss med den lille ) Spesielt om natta når babyen skal ha mat.!!
de tre bukkenebruse Skrevet 6. september 2007 #15 Skrevet 6. september 2007 det er tregulv, og lysegul tapet med ender og marihøner på hørest kansje ikke så fint ut men er utrolig fint:)!!!også ahr vi en bord på midten i samme serien:) hvit tak og hvit lampe:)
de tre bukkenebruse Skrevet 6. september 2007 #16 Skrevet 6. september 2007 glemte å si at vi har kremhvite gardiner og gule rullegardiner i vinduet:) gardinene går helt ned i guvet...
Baby nr3 ombord Skrevet 6. september 2007 #17 Skrevet 6. september 2007 Cafe latte!! som resten av kåken! Skal male hele greia nå snart:)
Athene75 Skrevet 6. september 2007 #18 Skrevet 6. september 2007 Kommer nok til å male veggene i enten caffe latte, latte eller krem....har ikke bestemt meg ennå. Gulvet er ett tregulv og det skal være som det er.
pandabjørn Skrevet 6. september 2007 #19 Skrevet 6. september 2007 på Sanders rom har vi lyseblå tapet og på Linneas rom har vi en fin gul tapet hadde besøk av min mamma i dag og hun hang opp rosa gardiner med ei jente som holder en balong, kjøpte gardinene på Princess, rommet ble så fint nå mangler det bare senga, og kommode som vi skal se på til mandag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå