kisso Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Forrige fredag var jeg 11dager på overtid og vanvittig lei. Ettersom babyen min var estimert over 4kg så ble jeg endelig satt igang. Håpet jo det skulle skje av seg selv men ettersom det aldri skjedde ble jeg nødt å få kur. Gruet meg til det ettersom min søster fikk det og det tok nesten 3døgn med smårier før krabaten hennes endelig bestemte seg for å kikke på verden. Jeg var 2.gangsfødende og fikk beskjed om at det vanligvis gav bedre virkning med kur på meg da. Fikk en tablett i skjeden ca 9 om morgenen. Gikk hjem, bor ikke langt fra sykehuset og syns det var bedre vente hjemme....ingenting skjedde. Etter 6timer skulle jeg sjekkes for modning, ingen modning;( Fikk da en ny tablett og skulle vente i seks timer til. Gikk ut kjøpte blader osv og mannen min og jeg holdt oss på sykehuset nå, så tv og sånn på dagligstuen. Hadde noe sammentrekninger men føltes bare som sterke kynnere, ikke var de regelmessige heller. Jeg tenkte det blir nok ikke fødsel idag. Men så kl 21 om kvelden måtte jeg trekke mot fødestuen min, fikk plutselig veldig vondt, altså rier.... De varte 45sekund i gangen og jeg fikk ikke mer enn 20til30sekund pause mellom hver. Helt j..... og ikke få pause. Fikk lystgass og denne gangen fikk jeg faktisk til å bruke den, de tok litt av smertene men det var supervondt likevel... Bedre ble det ikke når legen fortalte meg at det var sånn som kunne skje når man ble kuret at du fikk stormrier som førte ingen plass, jeg hadde bare 3cm åpning. I utgangspunktet hadde jeg bestemt meg for å ikke ta epidural ettersom dette forsinket min forrige fødsel, men hvis jeg skulle ligge sånn som dette fant jeg ut at da måtte jeg bare ha det likevel. Og det var greit for legen. Jordmor gjorde klar for å legge inn veneflon, nå var kl blitt 22.30. Jeg sa til henne at hun måtte bare vente litt ettersom det kom en ri til...det gjorde hun. I det rien kom startet jeg på samme måte å puste lystgass, men midt i rien fikk jeg pressetrang og presset som en gal. Jordmor ble stresset, baby fikk lav fosterlyd og hun gav klar beskjed om å ikke presse siden jeg sannsynligvis ikke hadde åpning. Hun måtte få sjekke først og jammen ble hun overasket, fra kl 21 med 3cm til 2230 10cm. Hun fortalte at nå forstår du vel at epiduralen ikke kan settes... hun kunne skimte masse hår og nå kunne jeg bare presse. Jeg lå på siden og en barnepleier holdt ene foten min og mannen meg i hånda. Jordmor satte elektrode på babyhode og legen kom for å assistere hvis baby ikke kom fort ut nå grunnet den lave fosterlyden. På 20min med pressrier var jenta mi ute;) Ble kategorisert som en styrtfødsel, alle var like overasket som meg. Forrige fødselen min tok 27timer.... Det var jo som vanlig supervondt men jammen godt å bli ferdig. Jenta var 4230g, 54lang og 36rundt hodet. Hun hadde navlestrengen rundt halsen en gang men det gikk fint;) Jeg revnet bittelitt, flaks det ikke ble mer, ofte verre når de kommer så fort. Sydde 3sting. Det som er slit nå er ei kjempevond stor hemoride men ellers føler jeg meg i storform. Jenta mi har stort matbehov men vi koser oss. Storebror er kjempestolt han er snart 6år. Lykke til alle sammen;) Takker alle på BIM for å ha fått tida til å gå litt fortere;)
moklatt_har født 31.08 Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Gratulerer så mye med prinsessen!!Litt artig da,ser at vi hadde termin samme dag og jeg gikk også 11 dager over og fødte på forrige fredag.Sitter her med en skjønn gutt i armene.Ønsker dere lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå