Gå til innhold

Til dere med babyer på 2,5-3 mnd....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye veier de? og hvor mye mat får de?

Jeg klarer og pumpe ut 100 ml ,men d er langt i fra nok til min "lille" plugg på 6,7 kg;o)

Så nå ser d ut til at jeg må begynne med tillegg til han...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 10 uker idag og jeg ammer, så det er vanskelig å si hvor mye mat han får. Men han virker i alle fall fornøyd. Han veier 6 kg.

Men jeg har hørt at babyen klarer å få ut mer melk enn hva pumpa gjør. Hvis du bare pumper og gir på flaske, skjønner jeg at 100 ml blir litt lite ja...

Skrevet

tulla mi er 2 mnd og 12 dager. veide 5,75 på mandag.

jeg ammer, men hun får pumpemelk en gang i døgnet (pappaens måltid) og da drikker hun ca 100ml.

hun spiser hver tredje time.

tror hun drikker mer et par ganger i løpet av døgnet når jeg ammer, mens enkelte måltid vil hun ikke ha mer enn 80ml.

-som i går, da var jeg på jobb, så pappaen matet. jeg ammet før jeg dro, da spiste hun godt.

Mens jeg var borte, fikk hun to måltider, men til hvert av måltidene ville hun ikke ha mer enn 80ml. men da jeg kom hjem, spiste hun masse masse og fikk pupp to ganger i løpet av halvannen time. (og hun får fra begge bryst. normalt har jeg ca 100ml pr pupp, med spreng 150-200ml pr. og da hadde jeg kjempespreng!)

sulten liten frøken da ja:)

dersom babyen din blir fornøyd med 100ml, trenger du nok ikke gi han mer. men du kan jo erstatte feks et eller to av måltidene med tillegg, og så spare opp pumpemelken til større måltider, om han vil ha det.

Skrevet

Mini er 12 uker og veid hjemme (dvs først veide bare meg selv, så meg selv når jeg holdt ham og trakk fra kun min vekt, er en god digitalvekt) så kom jeg fram til at han er ca 6,9 kg nå, en god plugg han også altså :-) Men faktisk mindre enn brødrene på samme tid. Jeg pumper sjeldent så jeg aner ikke hvor mye han drikker, men vil tro ca 120 ml ut i fra de få gangene han har fått flaske. Jeg er heldig og har nok melk til ham.

Skrevet

jeg pumper og gir på flaske ja(begynte med det pga kolikk og avlastning..så da ble det til at han ville ha flakse men ikke pupp) Jeg får ut 100 ml og 150 på mårran..Men han er blir ikke fornøyd stakkar..

Tenkte bare og høre hvordan d var med andre;o)

Skrevet

Gutten min er straks 3 mnd og veier ca 4,8 kg(født for tidlig) og spiser nærmere 120 ml hvert måltid. Spiser som oftest hver 3.time.

Skrevet

Det er så vanskelig for jeg er livredd for og miste all melken vist jeg begynner med litt tillegg..

Han har vært plaget med kolikk stakkar,men nå har det blitt mye bedre og magevondten er borte...

Men han er nesten aldri fornøydog krever mat HELE tiden..Men når jeg pumper ut i flere omganger(slik at det blir ca150-200ml) da er han så blid og fornøyd..Og da går det 4 timer mellom måltidene..Men det er veldig tungvindt og krevende da..Jeg har en på 2 år også som krever sitt så jeg kan ikke sitte og pumpe hele dagen heller;o)

Helsesøstera sa jeg kunne blande sammen mm og mme i samme flaska da..;o)

Tusen takk for svar folkens

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...