Gå til innhold

pjokken har kuttet ut et måltid, blir det for lite mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

han spiser omternt kl 8: grøt + 150ml melk

lunsj har han kuttet ut og eter ikke før kl 16-16.30, blir da middag.

Kvelds samme som frokost.

Er jo veldig lenge fra frokost til middag! Prøver å gi han lunsjen, men brå nekting. Han VIL IKKE ha! Skal jeg fortsatt tvige i han lunsj? eller skal jeg bare ta det med ro og ikke beskymre meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du prøvd å gi noe annet enn brød til lunsj? aner ikke hvor gammel han er, men snupp hadde en periode på 8 uker i sommer hvor hun nektet å spise brød. fikk da kellogs k, eller en skål med frukt og kjeks, knekkebrød de dagene det var greit. omelett, lagde salat, altså alternativer til brød og det gikk kjempe fint :)

lykke til!

synes forresten det er lenge mellom frokost og middagen ja..

Skrevet

Han spiste brød tidligere, men når han nektet har jeg selvfølgelig forsøkt andre ting istedet! Forsøkt med frukt som han liker veldig godt (banan og avokado - eple og gulrot, kiwi og banan) . Har forsøkt med knekkebrød men det liker han IKKE!

Har ikke forsøkt med frokostblanding, salat eller omelett... Får forsøke litt i dag. Han drar bare hånden min vekk når jeg forsøker å gi han mat (og dennne gutter har alltid vært et MATVRAK). Bir bare litt overrasket over at han kan si nei til mat :o)

Skrevet

hehe.. ja mi var og et matvrak, nå er hu blitt som en liten fugel som pirker i maten.. men, men jeg hr funnet ut at å se på henne eller prøve å hjelpe ikke funker, så lar henne styre selv og prøver å ikke bry meg. men er jammen ikke lett :) vil jo ikke at hun skal bli for tynn heller.. men de sier jo på hs at de regulerer dette mye selv.. sååå får man bare ha litt tålmodighet :)

kanskje han får tenner? snupp fikk 6 tenner i sommer når hun ikke ville ha brød, spiser litt brød igjen nå :)

Skrevet

tenner er det ikke... Vel, som du sier kan det bare være en periode. Jeg får forsøke å gjøre maten litt mer spennende så han kan pelle og pirke på den, så får han spise det han spiser... Han har jo mye å gå på :o), han er jo en plugg. Så lenge han er aktiv og ser frisk ut er det vel ingen fare?

Skrevet

nei så lenge han er aktiv og i form så er det ikke farlig, og ivertfall ikke vis han har litt å ta av ;) bare pass på nok drikke :))

Skrevet

Tror nok du kan ta det helt med ro :) Sånn har vi det her i huset avogtil også. Noen dager er hun matvrak så det holder, og spiser godt til alle måltider. Andre dager er det så vidt hun pirker borti maten, og kan gå fra frokost til middag uten å spise noe imellomtiden. Hun styrer dette selv, vil ikke tvinge i henne mat heller.. Prøver å variere på lunsjen; brød, grøt, knekkebrød, frukt, youghurt.. Noen ganger virker det, andre dager ikke. Hun er flink å si ifra hvis hun blir sulten også da, og hun er pigg og glad, så bekymrer meg ikke :)

Skrevet

Godt å høre fra dere :o). Joa, sant nok, han kan virkelig si i fra når han ER sulten og :o). Han spiste noe lunsj i går (ikke mye, men nok til å få litt i magen). Blir vel egentlig mer lek enn spising, men synes tvang spising ikke er no hyggelig! Godt å se det er fler :o)

Takker for deres oppmerksomhet.

MVH

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...