1881 Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Har kjøpt undertøy og sokker til ungene sine søskenbarn og bodyer og slikt til de som er mindre. Alt er kjøpt på salg og det er helt greie ting, men nå sa svigermor at hun syns det hørtes litt snålt ut! Ungene får uansett så mye leker og det ser jeg heller ikke på som en nødvendighet. Hva mener dere?
3b@rnsmor-30* Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 synes det hørtes fint ut jeg. jeg selv ønsker helst at ungene får klær eller ting de trenger til jul og bursdag.. de har jo såååå mye leiker..
#Ariadne# Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 kommer jo selfølgelig ann på hva slags gaver dere pleier å gi hverandre, men personlig syntes jeg det hørtes litt stusselig ut...
hysterika Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Mitt råd er: Man må ALDRI rådføre seg med svigermødre, de sier så mye rart, at de er ikke verd å høre på. Super gave synes jeg! Hadde blitt veldig glad for den.
er det muuulig Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 her må du følge det du synes er greit:-) synes du selv det er nok eller føler du det er stusselig? jeg synes det er nok!!! putt en marsipangris sammen med det:-) jeg synes man bryker aaalt for mye energi og penger på noe som egentlig bare skal være ett symbol på at man bryr seg....:-) jeg hååper snuppene mine får sånnt til jul...for de trenger det !!!
Gjest Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Ånei, ingen må få gave til under en tusenlapp. I så fall kan man bare avlyse hele greia..Uansett burde du jo vært ferdig for lengst, det du ikke har fått gjort til nå kan det være det samme med ;P Hihi, neida. LEker er uansett bare spennende i de få minuttene det tar før neste lass med gaver blir levert, undertøy og sokker er nødvendig. Synes det er bra gaver jeg:)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Jeg har til gode å møte en mor som blir sput hva ungene trenger til jul og bursdag som ikke svarer "bodyer", "strømpebukser", "sokker" eller "truser". Leker har de nok av, og de fleste med litt vett i toppen skjønner at man kan ikke kjøpe donderi, gensre, reima eller sko til alle, om man har 20 unger på gavelista til jul, om man ikke er millionær. Nei det var fin gave syns jeg! Om det er unger som er "nærmere" enn andre kan du jo gjøre som en over foreslår; putt i en marsipangris, en sjokoladenisse, en liten bil eller en bamse i 20-kroners-klassen.
meg & to små vampyrer Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 Hvorfor er det ikke nok da? Får litt prestasjonsangst i fh til jul om folk forventer såpass mye. Vi er på kun et studielån som inntekt, så her blir det nok meget symbolske gaver i år desverre. Men håper da de ikke hater oss allikevel.
Kamomille Skrevet 6. september 2007 #10 Skrevet 6. september 2007 Jeg synes det er flott å få klær og andre bruksgaver til ungene jeg! Slike ting trenger man alltid, og her synes ungene faktisk at det er ganske tøft å få klær i gave! Ungene til søskenbarn er jo uansett ganske langt u i slekta da, og det kan fort bli mange å kjøpe til..... Men det kommer selvsagt ann på hvor store ungene er, og hva slags tøy som er kjøpt. Min 4-åring synes det er kjempetøft når han får truser eller sokker med f.eks spiderman eller andre helter på. En 12-åring vil kanskje synes det er litt stusselig med et par svarte sokker.....
Lille søtnos Skrevet 6. september 2007 #11 Skrevet 6. september 2007 Kjempe greit å få litt klær også, de vokser jo så raskt at det stadig er noe man trenger. At det var på salg ville jeg ikke tenkt på som en faktor. Det bør være tanken og innholdet som teller, ikke kroneverdien.
VinterSol+2 Skrevet 6. september 2007 #12 Skrevet 6. september 2007 det hørtes ut som helt fine gaver!! Min familie har vokst med rekordfart de siste årene, så her er det plutselig 30stk på gavelista. sier seg selv at ikke alle kan få gaver til flere hundre kroner! Jeg lager mye gaver selv, eller går på salg nå på høsten. har vært så heldig å finne hettegensere til veslas 4søskenbarn, til 20(!!)kr stykket, og det er fine plagg! Ingen trenger vel vite hvor mye eller lite det kostet, hadde ikke kjøpt det om de ikke var fine! Jeg må innrømme at da min mann og jeg fikk et bittelite forkle på deling til jul i fjor, syns jeg det var en litt skuffende gave, for jeg ville da mye heller hatt et kort som det var skrevet en hyggelig hilsen på! Gaver som har kostet penger, men ikke har noen god tanke bak, er ikke fine gaver. Men om gavene er gratis, er jeg kjempefornøyd, så lenge jeg merker at her ligger det omtanke bak! Feks ønsker jeg meg, som stolt tante, tegninger fra barna! da trenger jeg ingenting fra de voksne jeg:-) Og ja! Vi blir kjempeglade når folk kommer med bodyer og sokker i gave til veslemor! Som to studenter, er det veldig velkomment, og hun trenger ærlig talt ikke mengdevis med leker..
Mockanin Skrevet 6. september 2007 #13 Skrevet 6. september 2007 Jeg synes det er nok jeg. Hater dette gavestyret. Trenden har jo blitt at det skal være mest mulig, og "finest" mulig også. Får jo nesten prestasjonsangst.
Sebra Skrevet 6. september 2007 #14 Skrevet 6. september 2007 Kan jo ikke kjøpe rådyrt pakker til alle. Det er mye som spiller inn. Hva har råd til det. Hva har du lyst å gi dyr gave. Hvor bra kontakt du har med dem. Jeg kjøper ikke dyre gaver til noen jeg nesten aldri ser og har kjempe dårlig kontakt med. Selv om det er tante barn. Det er jo opp til hver å enkelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå