Gå til innhold

Vil ikke die på høyre pupp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei jente på 3 mnd, som de siste ukene, ikke vil spise fra høyre pupp.Noen ganger, når hun er veldig sulten, tar hun den, men ellers vrir hun seg unna og begynner å gråte når jeg tilbyr den. Hun spiser godt fra det venstre, og tar ofte det etter at hun har avvist det høyre. Er det noen andre som har opplevd det samme og har gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde få sjekket opp om hun har noen skevheter i nakken/ryggraden. Det kan gjøre at hun synes det er ubehagelig å ligge den veien.

Skjer det samme hvis du ammer henne i sengen?

Skrevet

Har null peiling på problemet, men tipper du finner tips på ammehjelpen.no

Skrevet

Har samme problem, dukker opp med jevne mellomrom. For meg hjalp det en stund å legge henne i tvillingstilling. Eller så har jeg lagt henne til på det andre brystet og snudd henne over når utdrivningen er i gang.

Jeg har også vært i kontakt med ammehjelper som sa at jeg bare måtte fortsette å tilby brystet som ble nektet, men ikke stresse med å gi det hvis hun tydlig viser at hun ikke vil ha det, da legger jeg henne til på andre. problmet er mye mindre for meg nå, men dukker av og til opp igjen og hun har tydlig en favorittpupp:)

Du kan også se ammehjelpen a-å om brystvegring

Skrevet

Sånn er det her også. Venstre pupp er favoritt.

Etter behandling hos kiropraktor (kolikk) har dette blitt bedre da det viste seg at hun var litt stiv i et par nakkevirvler.

Kan være verdt å sjekke ut hvis det ikke gir seg. Helsestasjonen kan gi deg henvisning til fysioterapi.

I mellomtiden kan tvillingstillingen være en god løsning. Det fungerer i alle fall her.

Lykke til!

Skrevet

Sånn var det her også. Var til kiropraktor med henne og det viste seg at hun hadde en låsning i ryggen/nakken. Etter en behandling tok hun den høyre puppen igjen, og nå tar hun begge like godt! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...