Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som ikke synes det var så ille??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg synes heller ikke det var så ille, synes faktisk det var et kjempe program men eg respekterer de som ikke synes det. eg ble skikkelig rørt hver gang en unge ble født at eg grein som bare det. ble litt flau der og da for mannen min satt der også men eg kunne ikke noe for det. klart det er vondt å føde men det som kommer etterpå gjør at alt er verdt det, eller så hadde vi ikke blitt gravide ikke sant? eg i allefall gleder meg helt enormt! Lykke til alle sammen

Skrevet

Hei.

Jeg ble faktisk beroligget av å se det. Jeg synes at de jordmødrene virket så koselige og snille. Jeg skal også føde ved sykehuset i Buskerud. Nå gleder jeg meg til det! Tror det blir en flott opplevelse!

Skrevet

Nei det var ikke ille i det hele tatt, og de som ble skremt av første episode bør absolutt ikke følge med videre.. Jeg håper virkelig jeg får en like stille, rolig og "avslappet" fødsel denne gangen:) Ikke for å skremme førstegangsfødende, men alle har vel fått med seg at det er vondt å føde vel? Jeg synes selv det var mye vondere enn det så ut på tv, men likevel vil jeg føde uten smertestillende denne gangen også - alt blir nok litt annerldedes når du er midt oppi det selv... så finnes det jo smertestillende også. Det går jo så bra så;) og den følelsen det er når babyen endelig kommer ut og man får den opp på magen - den er helt fantastisk!!

Skrevet

Noen som vet om de sender episoden i reprise en dag?

Skrevet

Jeg syntes det var bra å se det. Ble beroliget, for nå så jeg noe av hvordan det egentlig kan være. Hvordan rutinen er. Man får veiledning og hjelp underveis.

Datteren min på 6 ble sittende å se på det også, og det tror jeg var lurt, for nå så hun hva mamma skal gjøre også. Hun har lurt mye på dette med hvordan babyen kommer ut, hvordan det gjøres osv. Jeg har prøvd å forklart så godt jeg kan, men nå så hun det live med andre mammaer. (programmet begynnte midt i leggetia, og jeg var alene hjemme, så hadde ikke tid til å legge jenta vår da programmet der skulle gå)

Jeg gruer meg ikke så veldig mere nå, men er fortsatt spendt på hvordan jeg vil takle det.

Skrevet

Både mannen min og jeg synes det var et flott program, og skal garantert få med oss fortsettelsen. Må innrømme at jeg ble veldig rørt av å se fødselene, og tårene trillet i massevis. Samtidig som jeg ser fram til fødsel med skrekkblandet fryd..Nå venter jo vi vårt andre barn, så vi har jo vært igjennom en fødsel og vet litt om hva vi går til. Skjønner godt at det kan virke litt skremmende for de som er førstegangsfødende. Men uansett et flott og informativt program:)

Skrevet

Jeg var ikke hjemme i går kveld da programmet gikk, men samboeren min sa det hadde vært og ville gjerne at jeg skulle se det.

Logget inn her på BiM og så til min store forskrekkelse alt som ble skrevet om programmet, hvor fælt det skulle være, og da fikk jeg jo ikke så veldig lyst til å se det. Er ikke av typen som liker å se forferdelige ting, akkurat...

Men samboeren min klarte å overtale meg, og vi så programmet sammen på nett-tv. Ble posiivt overrasket! Skjønner ikke at dette skulle være fælt, hadde forestilt meg noe mye verre. Er førstegangsfødende, og er fullt innstilt på at en fødsel er vond som bare det. Synes det var kjempegreit å se hvordan det jobbes på en fødeavdelig.

Synes forresten det var positivt at samboeren min ville se programmet sammen med meg. Er så deilig å vite at han bryr seg, og vil vite mest mulig av hva han "går" til... :-)

Skrevet

Jeg synes ikke det var ille i det hele tatt, det var jo de roligste og enkleste fødslene jeg har vært borti! Hadde jeg vært førstegangsfødende ville jeg blitt lettet over å se programmet!

Jeg vet imiderlertid veldig godt at ikke alle fødseler er så "pene". Jeg har en traumatisk fødsel bak meg og skal ta ks om noen få dager, og etter programmet i går var jeg enda sikrere i min beslutning.

Skrevet

ille synes jeg ikke det var,men fikk litt sånn "ikke lyst å føde igjen" etter jeg så det..litt flashback kan man si,sjøl om ikke mine fødsler har vært fæle

Skrevet

Tror de skulle sende den i reprise på nrk2 17 sept.

Skrevet

Akkurat det samme her... Begynte akkutt å grue meg... Hadde en høyst normal fødsel sist, men fyameg så vondt!!

Skrevet

Syns det va et kjempe bra program :) likte det at de ikke vise det akkurat når hodet kommer ut, men at de heller vise resten av kroppen

Skrevet

så flott da:)

Fødsler du ser på hollywood-filmer virker jo mye værre hehe. alltid mye hyl og skrik ;p

Skrevet

Jeg synes også det var et "rolig" program. Som førstegangs har jeg ingen illusjoner om at det skal være smertefritt å føde, og dette som de viste var jo virkelig en myk start for å si det slik...

Jeg ble uansett imponert over hun Miriam som fødte en stjernekikker og ikke såg mer gåen ut :)

Hvis jeg får så lette fødsel som de fremsto i går, så er jeg heldig tror jeg.

Og støtter den om at de som ble skremt av å se programmet i går, ikke bør se de neste episodene, for det blir nok mye mer dramatsik enn den flying starten som de viste i går.

Jeg gleder meg uansett, både til de neste programmene og til selve fødselen av mitt eget barn :)

Skrevet

Jeg zappet som sagt innom tre ganger, og ble KVALM. Ikke fordi jeg ikke tror det er vondt å føde (er da vel ikke noen som tror det ikke er vondt???) men fordi det ble ALT for intimt og privat. ÆSJ! Andres nakne kropper, stønning og pesing angår ikke meg, -og sannsynligvis hadde jeg blitt like ille berørt av å se slike opptak av meg selv også, og sverget på at jeg skulle føde i stummende mørke på en øde øy neste gang. ;o) Glad man sannsynligvis ikke tenker sånn når man først ligger der ;o)

Så angående de som ble skremt av dette programmet; jeg tror slett ikke det nødvendigvis er inntrykket av SMERTE som skremmer, det er veldig mange andre sider ved en fødsel...

Skrevet

jeg syns det var et flott program, ble ikke dårlig eller noe... Har jo vært med på 2 fødsler før så vet jo litt hva det handler om. De var værre enn de på tv for å sid et sånn, så ble nesten litt beroliget av å se det.

Sambo derimot likte ikke det han så, grunnen var når han så hvordan den mannen reagerte når hun dama hadde press veer... Tror menn blir dårlige av å se andre menn som blir det...

Skrevet

Jeg syntes det var kjempeinteressant, og kommer til å følge med hver onsdag. Kjempenyttig program for alle gravide. Men likte ikke at vi ikke fikk se hodet til babyen når den kom ut, altså åpningen...

Skrevet

hehhe..tror alle førstegangs her inne skal være glad for at de ikke viser den delen der hodet kommer ut;O) ser mye verre ut enn det egentli er,og hvor redde hadde ikke folk blitt for å revne og slikt da?

pluss skjønner virkelig at de folka der ikke vil ha skrevet sitt filma;o) for meg hadde det vært uaktuelt bare det å la noen filme meg under fødsel;o)

Skrevet

Jeg synest i allefall at det er modige og flotte kvinner som lar seg bli filmet i slike situasjoner!! Flotte kropper som viser seg fra sin sterkeste og samtidig mest sårbare side. Lenge leve kvinnekroppen!

Skrevet

enig:-) All ære til dem! Jeg får spader bare en lokal avisjournalist kommer å vil ha meg med på "4 på gata". Stikker fortere enn svint,jeg!

De er tøffe som gjør det på tv,det skal dem ha:-)

Skrevet

Det var ikke ille nei! Men såvidt jeg har forstått så tar de opp ulike temaer utover i programmene, kompliserte svangerskap og kompliserte fødsler blant annet. Så de har nok startet pent tenker jeg. Men jeg fikk noen flash-backs fra den ene fødselen jeg har opplevd gitt.... uten at jeg gruer meg til neste fødsel.

Skrevet

Synes hun Miriam som fødte uten en lyd var helt utrolig, tenker at dette kan da umulig være vanlig... jeg lager nok litt mere lyd ja...

Skrevet

på nrk.no kan man se reprise fra i går:)

Skrevet

jeg synes programmet var utrolig fascinerende!

de viste da en helt rolig å enkel fødsel i episoden, hun var et skikkelig "fødeemne". Jeg fødte IKKE slik :-) ropte å vrælte jeg, å kommer sikkert til å gjøre det denne gangen også.

Det at de ikke filmet der barnet kommer ut har jeg ingen formening om egentlig. jeg har selv sett mitt eget underliv da jenta vår ble født, å det var ikke så ekkelt som jeg trodde det skulle være.

jeg gleder meg til å følge med serien, å ta del i både glede og sorg, latter og tårer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...