Gå til innhold

dåp eller navnfest?????


sommermammax3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Etter mange diskusjoner mellom meg og min samboer, ble det dåp...

Så lenge vi begge er medlem i statskirken synes jeg det er naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss blir det ingen av delene. Men derimot kommer vi til å ha en fest/sammenkomst med nærmeste familie. Vi kaller det en "velkommen-til-verden-fest" :-) Vi ønsker at barnet selv skal ta et standpunkt til kristendommen etter hvert, men kommer til å oppdra det i henhold til de mest grunnleggende kristne verdiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det navnefest, men i førsteomgang bare privat, så tar vi det Humanetisk litt senere i vinter. Blir bare en fest for å feire henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal melde meg ut av statskirken, saa da blir det navnefest for lille Anna. Saa faar hun selv ta standpunkt til religion naar hun blir stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi diskuterte det lenge; er verken aktive kirkegjengere eller spesielt religiøse... det er viktig for oss at barna får velge sin tro selv, men vi kom til at ved dåp gir vi dem muligheten til å velge. jeg tror man former dem mer ved ikke å døpe- da blir liksom skrittet så stort dersom de ønsker å konfirmere seg. så vi føler vi har landet på det riktige valget for oss, og skal ha dåp den 14.oktober:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...