Gå til innhold

Når vannet gikk, hvor var dere da???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg tenker en del på... At vannet skal gå når jeg er i butikken eller noe...

Forrige fødsel tok de vannet på sykehuset, men vet jo aldri når og hvor det skjer i grunn....

Og kommer det mye og helt uanmeldt???

Håper noen har noen erfaringer de vil dele her inne. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I stua hjemme, rett før jeg skulle ut. Glad jeg slapp å oppleve det i offentlighet. Er litt nervøs for det samme som deg, ja..

Skrevet

Kom det masse da?

Og merket du det var på vei??

Skrevet

Jeg merket ingen forvarsler på noe, 5 uker før termin, kom masse, for hodet var ikke festa.. Trodde først at det var en voldsom urinlekkasje, men hadde akkurat vært på do og tissa, så skjønte jo etterhvert hva det var, men blei litt fortumla, ja.

Skrevet

Vannet mitt gikk i senga på natta. Ingen forvarsel og vannet fosset ut pga hodet ikke var festet. Glad jeg var hjemme:)

Tror enkelte kan høre et lite knepp fra noen timer før til rett før vannet går.

Skrevet

På baderomsgulvet når jeg stod opp :)

Skrevet

..da var jeg i en fødeseng på sykehuset med et hue mellom beina;o)

vannet mitt gikk aldri det,noen av gangene,så jordmor tok det med en nål og ned i en plastpose

Skrevet

hjemme i sengen.

våknet av at jg trodde jg hadde tisset på meg.

kom masse vann og overmadrassen måtte vi bare kaste etterpå.

hodet var da ik festet.

Skrevet

Med meg gikk det om natta i sengen..det fosset ut! Med en venninne gikk det når vi var på fotballkamp:)Jeg måtte fint be linjemannen om å si at mannen hennes måtte komme av banen:)

Skrevet

Begge gangene på sjukehuset. Blei tatt første gang og kom av seg selv andre gang... Den lyden folk snakker om husker eg godt frå andre gang... Men, den opplever eg nesten kvar gong eg setter meg på do for tida. 3 uker til eg blir sat i gang. 5 uker til termin... Er moden og har opning alt nå, sa kanskje det skjer snart da!

Skrevet

På soveromsgulvet i det jeg stod opp om morgenen. En skvett da, og litt etter hvert. Svake rier kom i gang etter ca en time.

Skrevet

For meg kom det helt uanmeldt. Men når jeg tenker etter så følte jeg meg litt 'uggen' noen timer før, trodde jeg kanskje begynte å bli syk eller noe.

Jeg var på vei til flyplassen når vannet gikk. Skulle bare ta en dotur først. Plutselig bare rant det... skjønte at det ikke var urin da det dannet seg dammer på badegulvet. Fargen var heller ikke som urin.

Riene begynte ca 2 timer etterpå.

Det ble forresten ikke noe tur til flyplassen for meg... ;)

Skrevet

i sengen om natten, helt uten forvarsel.

Skrevet

Hei

Det er kun litt under halvparten av fødslene hvor vannet går først. Ofte må jordmødrene "ta" vannet på sykehuset før fødsel.

For min del gikk vannet da jeg var hjemme i sengen. Det rant i strie strømmer,fostervannet er litt blakket/smågrått, så det er lett å vite at det er fostervann og ikke urin.

Riene startet kort tid etterpå og etter 22 timer var superjenta vår ute;:-)

Skrevet

Jeg lå hjemme i senga mi.. Husker jeg tenkte " tisser jeg på meg nå" :=) Så sto jeg opp å gikk på badet og da så det bare "splæsj" og ut datt det liter med vann:)

Skrevet

Vannet gikk i begravelsen til moren til ei venninne. Jeg turte ikke reise meg, men satt stivt til begravelsen var over. For å si det slik....fulgte ikke kisten bort til graven, men sambo og jeg kjørte til føden. Gutten ble født 10 timer senere...hehe.

I ettetid har det blitt en "god historie" i vennegjengen....også for venninna mi som mistet moren sin...hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...