Gå til innhold

Grøt eller ikke?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vesla nærmer seg fem mnd og jeg vurderer å begynne å gi henne litt grøt. Ikke fordi jeg ikke kan amme lenger, men rett og slett for at pappa'n skal kunne ta litt mer del.

Han er hjemme og våken kun fire timer hver dag og får dermed tatt veldig lite del. Tenkte kanskje han ville føle seg mer "inkludert" hvis han fikk mate?

Er fullstendig klar over at jeg bør fortsette å fullamme henne men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ga grøt når mi var 3 mnd jeg :) Idag er hun 5,5 mnd og får tre grøtmåltider om dagen og en middagsmåltid :) Så er ikke dumt at du begynner med grøt nei, det med fullamming er noe man må bestemme selv! Vil du gi grøt, så gi grøt :) Anbefaler maisgrøten, den like jenta mi best, blandet med fruktmos for 4 mnd :)

Skrevet

Du kan gjerne begynne med det. Min HS anbefaler det, for de skal ha fast føde i tillegg fra 6mnd, men det tar litt tid før de skjønner det med spisingen, så mange bruker lang tid på å komme igang med en mengde mat som "monner" litt, derfor er det lurt å begynne å øve litt før 6 mnd. Sist begynte jeg rundt 5 mnd, denne gangen begynner jeg nok litt før, for mini gulper så veldig, og HS mener det trolig avtar når vi kommer i gang med grøt som sitter litt bedre i magen.

 

Men, du bør begynne med mais eller ris grøt fordi de er glutenfrie, den havregrøten med ris og hvete fra Nestle inneholder gluten, og den sier HS at man helst ikke skal vi før 6 mnd, selv om det står fra 4mnd på pakken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...