*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Tror dere virkelig at prisen altid avgjør kvaliteten på ting????? I visse fall kan jeg være enig men langt langt ifra alltid. Har hatt mange klær, leker og andre ting til både meg og unga som har vært dyre(derfor kvalitet???) Som har vært ødelagte og stygge mye kjappere en de rimlige. Hatt t-skjorter til 200 til ungen som har tålt en vask og har hatt t skjorter som har kostet 8 pund(ca 100:-) for 3 som er like fine og nå brukes av barn nummer to. Har hatt leker som har kostet 10 kroner og holder like bra etter flere år og så har jeg hatt leker til barna som har kostet flere hundre og vært ødelagt etter et par måneder. Har hatt hikersko som jeg kjøpte for 400:- for flere år siden som er like fine og like gode idag. Og har hatt hikersko som har kostet mer en dobbelt så mye og holdt i bare en sesong. Er dere virkelig så trangsynte at dere tror at prisen sier alt. Hva med å begynne vurdere vare for vare, klæsplagg for klæsplagg, leke for leke. Skyt meg om dere vil men pris er ikke enstydende med kvalitet og jeg kan ikke skjønne at noen virkelig tror det Dages utblåsning fra meg
NoDoubt Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Helt enig med deg! H&M er billig og har veldig god kvalitet syns jeg! Jeg kjøpte nettopp 2 gensere i en dyr barnebutikk. Tok de hjem og vaskte de. Etter det har de vært i klesskapet. De ble skikkelig stygge i fargen! En stor skuffelse!
Plutselig_gravid Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Er enig med deg. Har abonnert på eksempelvis foreldre og barn i 4 år nå. I nærmest samtlige tester har et dyrt produkt og et billig produkt kommet ut som "best i test". Eks. vintersko: Best i test: ecco goretext (dyrt) og vinterskoene fra obs (billig). Kan ramse opp i det uendelige, men det gidder jeg ikke:o) Regner med at dere også leser diverse tester, i både foreldre og barn, tv2 hjlper deg, motor osv. Så jeg har inntrykk av at til alt dyrt finnes det alltid er et billig alternativ som er minst like bra;o)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 5. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2007 Ikke sant=)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 6. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2007 Begynnt å lure på hvorfor alle dresser utenom Troll og Reima er "billigdresser" Anser de ikke for å være det....kanskje når man kommer ned mot 200:- per dress eller noe. Men en dress til 500:- kan vel umuligt være en billigdress
Bratsj Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Det er ikke måte på snobberi blandt unge med småtasser i dag - virker som alle tenker "kun det aller aller beste er godt nok for min unge", og gjett om produsentene gnir seg i henda! Men, verden vil tydeligvis bedras og mange foreldre føler seg som bedre foreldre hvis de kjøper det dyreste som fins til ungene sine (de vurderer ikke engang billigere alternativer først) i tillegg så er vi eldre og har derfor mer penger når vi får barn, enn for bare få år siden, ergo så er det utrolig mange som har økonomi til å betale 1000,- for vintersko til ettåringen eller 1600,- for en parkdress til samme. Jeg har ikke giddet å henge meg på denne karusellen, rådfører meg med erfarne mødre, sjekker produktene opp mot herandre og konsulterer forbrukerrapporter før jeg handler, heller enn å gå etter prisen. Og så godt som hver gang kommer det billigste produktet på plass nr. 1 eller 2 i slike tester. Jeg kan bekrefte at parkdressene til Bogerud (199,- for fjorårets modell nå) og GoreTex-.skoene til ØkonomiSko (299,-) er så bra at de her i huset går i arv fra barn til barn, og enda videre til venner og familie - de fyller alle viktige funksjoner og er bra nok i massevis. Har dere ræva full av penger, så gjerne for meg - men ikke kom og si at dere gjør det av kjærlighet til barna deres liksom.
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 6. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. september 2007 Hehehe
Mille** Skrevet 6. september 2007 #9 Skrevet 6. september 2007 Herreminhatt, hvorfor i alle dager gidder dere å bry dere om hva andre kjøper til barna sine!? Snakk om bortkastet energ. Hehehe, må le litt jeg.... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå