Mazza** Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Fant ut i ferien at jeg bare måtte prøve å sy en vugge til babyen ....og det var jo gøy!! Ligger bilde på profilen....
Maria&Casper Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 hihi, den var skikkelig fin.. Vil også ha vugge til knøttet, men sambo sier nei.. Men vugga di var skikkelig fin. )
Gjest Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Ååååh....den var kjempefiiiin! Skulle gjerne hatt en sånn! )
Mazza** Skrevet 5. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2007 hehe bare å sette igang å sy det....går fort....
tredjemann 0 dager igjen! Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 WOW! Den var FIN!! Hvordan klarte du å lage den? Hadde du en oppskrift eller et mønster å jobbe etter? Sånn vil jeg også ha!!! : )
Mazza** Skrevet 5. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2007 Nei ikke mønster , måtte lage det selv...så det var faktisk det som tok litt tid. Å sy den sammen var ikke noe problem Bare klipte ut et mønster i gråpapir jeg.... Hadde sett noe lignende i en butikk når vi var på ferie og den kosta 2000, så bestemte meg for å prøve å sy den selv, kosta meg ca 400-500 kr tilsammen. Og det skal sies at jeg ikke er noe sydame altså!! Så dette kan hvem som helst klare!!
tredjemann 0 dager igjen! Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 er det et slags kors som du bretter opp og syr sammen da? og hva brukte du som "pinner" øverst? Var litt vanskelig å se på bildet, men har du foret den på en måte? Har du noe i bunnen? ÅH, vil vite - vil vite. Vil ha! : )
Mazza** Skrevet 5. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 5. september 2007 hm...nei er to sidestykker og et langt stykke som man syr sammen. La stoffet dobbelt for at det skulle bli penere inni. Sydde på hemper tilslutt , og tredde inni " pinnene" ( stokker kjøpt på byggmakker). La de oppå hverandre, boret hull og trakk tau gjennom med knutei bunn. Sydde også stoff rundt en gammel dyne, hemper av silkebånd på denne og tilslutt knapper på selve vugga for å feste dyna liksom....også bare lagt skinn i bunn for å ligge godt og mykt...ble det litt klarere??
Gjest Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Åå, den var jo helt fantastisk! Vil også ha sånn! Men skjønte ikke helt hvordan du hadde det gjort det med stoffet..
Gjest Skrevet 5. september 2007 #10 Skrevet 5. september 2007 Den var kjempefiiiin. Så flink du er. Selv så kjøpte vi hengekøye-vugge (indisk bomull som var flettet) den henger over dobbeltsenga i fotenden, så når småtten knirker litt om natta og lurer på om han skal våkne ordentlig dytter vi forsiktig borti med foten så vugga får litt sving på seg...og han sovner igjen. Fantastisk løsning fremfor sprinkelseng. Jeg tror vi har gitt oss selv en bedre nattesøvn med denne løsninga. Den var dyr, men allikevel verdt hver krone. Det jeg har gjort på vår, er å sy et forheng rundt den som henger fra toppen, slik at det blir ennå lunere når vinduet står på vid gap nå når det blir kaldere.
Mazza** Skrevet 6. september 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. september 2007 stoffet er sydd dobbelt, også har jeg vrengt det etterpå liksom....
temi & keli Skrevet 6. september 2007 #12 Skrevet 6. september 2007 Så kjempefin den ble! Hvor lenge regner du med at babyen kan sove oppi der?
Gjest Skrevet 6. september 2007 #13 Skrevet 6. september 2007 WOW!!!!!!!!!!!!!! den var lekker!!!!!!!!!!! tar du opp bestilling eller? *ler*
Mazza** Skrevet 6. september 2007 Forfatter #14 Skrevet 6. september 2007 Tja vet ikke hvor lenge han kan sove der jeg...gubben mener han kan ligge der til han er konfirmert ( knis, ble litt stor)..... kan nok ligge der det første halve året hvertfall. Skal ha den i stua jeg da, til å sove formiddagslur i og sånn....har annen seng han skal bruke på natta....
Mazza** Skrevet 6. september 2007 Forfatter #15 Skrevet 6. september 2007 hehe nei er nok litt knapp tid før termin for det....regner med at jeg har hendene fulle etter at jeg har født også....hihi
pandabjørn Skrevet 6. september 2007 #16 Skrevet 6. september 2007 det var en kjempe fint vugge ! jeg hadde aldri klart å lagen en slik en....
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 6. september 2007 #17 Skrevet 6. september 2007 Å så flink du er! Du har ingenting som avstiver i bunnen, utenom dyna og skinnet? Sånn at den liksom former seg etter babyen når den ligger oppi? Hmm tror jammen jeg skal prøve å sy en slik jeg også! =0) Takk for tipset!
ஜBettyPஜ Skrevet 6. september 2007 #18 Skrevet 6. september 2007 Kjempefin! Dere som vil ha noe liknende, se på www.hkf.no under byssanlull spedbarnskøye. Et lite tips bare!
Mazza** Skrevet 6. september 2007 Forfatter #19 Skrevet 6. september 2007 Nei ikke noe i bunnen , men bunnen er litt flata ut da.....den vil nok forme seg litt etter babyen tror jeg.... ja se på linken under her så finner du den som jeg titta på !!
tredjemann 0 dager igjen! Skrevet 6. september 2007 #20 Skrevet 6. september 2007 Hvor lang har du laget den da? (Nedi bunnen og opp langs kantene?) Har ikke tid å lage egentlig, men denne skal jeg TA meg tid til... så får andre ting bare vente... Tror vi har termin samtidig? 10. sept.? Jeg skal inn på KK i morgen tidlig, og blir kanskje satt i gang da, men-men... da får babyen få den litt etter fødsel...
Mazza** Skrevet 6. september 2007 Forfatter #21 Skrevet 6. september 2007 ja stemmer at vi har termin samtidig bredden på sidestykkene er 50 cm og dybden er 40. klipp ut i gråpapir 110 x 80 cm , der 80 er lengden på vugga og 110 er rundt fra kant til kant. Dette er med hempene på langsidene! Hempene på kortsidene sydde jeg etter at resten av vuggen var ferdig for å få tilpasset " plankene" riktig høyde Lykke til imorgen , håper du får babyen din snart da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå