Gå til innhold

Barnas minnelund


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den ordentlige barnas minnelund?..der de blir begravd?

Jeg har sett at det er en felles stein eller en felles monument..trenger ikke nødvendigvis å se ut som en minnestein(litt vanskelig å forklare.).men i så fall så bli barna begravd rundt der,og som regel for du ikke vite hvor barnet ditt er begravd..det er bare vanlig gress(de løfter gresset og graver et hull..der legger de barnet og legger tilbake gresset)

 

Noen ser på minnelund som noe fint og spesielt,at barnet ikke vil være alene,men med masse barn rundt seg.

Jeg personlig syntes, å gi min datter en gravplass hvar det beste..da har jeg ordnet en fin hage,med lys bamser osv,.jeg vet alltid hvor hun er eksakt..det blir det ikke om du tar minnelund.

 

Dessuten så får du gravferdsstønad på 17,200 kr, og med det kan du kjøpe stein ,skrift å hele pakka om du ikke vil ha en seremoni da.

Vi gjordet alt selv,vi bar henne til likbilen,vi bar henne over fra obduksjons esken til lille kista hennes,der stelte vi henne..og det hvar ikke noe musikk som byrået fikset eller noe som helst.når vi hvar ferdige ble hun sent til krematoriet, deretter når vi skulle gravlegge henne,sank vi henne i jorden å lukket hullet,ikke noe prest ikke noe som helst.

Bare vi to,veldig spesielt og godt å få gjøre alt dette selv:) (det hvar det eneste vi kunne gjøre for henne liksom)

 

Så jeg ville anbefalt det:) Vi trenger ikke å betale noe som helst på 20 år.,når 20 år har gått får vi spørsmål om vi vil beholde gravplassen,og om vi vil så betaler vi en 250 kr i året:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

 

Våres lille ligger på minnelund,det var det rette for oss.

Lille jenta våres ble lovet å behandles med verdighet,selv om vi valgte minnelund.

 

Håper vi aldri mer komme oppi i en slik situasjon mer.

 

Hun er dypt savnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi ønsket vår jente, som ble født i uke 32+6 men døde etter 4 timer, skulle bli kremert, og urnen satt ned på minnelund. Dette var en meget gjennomtenkt handling som vi i ettertid er glad for.

 

Da jeg kommer fra en by, og min mann fra en annen og vi bor i en tredje, var valg av sted vanskelig. Vi vet ikke hvor lenge vi bor hvor vi bor nå, og belastningen med et gravsted ønsket vi ikke. Jenten vår har det godt der hun er nå, sitter oppe i himmelen og titter ned på oss.

 

Minnelunden var et vakkert stille sted med flott utsikt. Et verdig sted for en vakker jente som vi aldri vil glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...