babyboom25 og nathalie:))))))) Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 hei jeg er i uke 36 med barn nr 2 . datteren min som jeg fikk i 2001 er snart 6 år. og jeg bare lurer på om det vil gjøre like vondt som første gang eller er det mer åpent i underlivet mitt for å føde..??? jeg har skikkleig angst for å føde og ikke få smertelindring.. jeg stresser for mye om dagen det med fødsel.. noen som kan berolige meg??? anyone??
<3 snart mor til 3 <3 Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Hei hei! Jeg skal også ha mitt andre barn og har ei født i 2000 fra før :-) Jeg har også hatt tanker om at jeg er redd jeg ikke vil rekke og få noe smertelindring osv. osv. men jeg tror det har med at når man har vært igjennom dette en gang før så vet man såpass mye at man kan bli litt skremt..første gangen så visste jeg liksom ikke hva jeg gikk til og det som skjedde det skjedde,hvis du skjønner :-) Kroppen har jo vært igjennom dette før,selv om det både for deg og meg er en stund siden,men jeg tror den "kjenner" igjen hva som skjer og at ting kanskje går enklere og raskere. Har jeg ihvertfall hørt av mine kjente :-) Når du begynner og merke at riene starter så kan du jo ringe jordmor på sykehuset og spørre om du kan komme innom for en sjekk for og få en anelse om dette kan gå raskt eller ikke,sånn at du vil få tid til og be om smerterlindring og evt dra hjem hvis det drøyer.Jeg har ønske om og vente mere hjemme denne gangen for da slapper jeg mere av,men vi får se når tida kommer :-) er i uke 35 nå. Lykke til ihvertfall,dette går bra!
babyboom25 og nathalie:))))))) Skrevet 16. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2007 hei julie07.. takk for svaret:)) jeg har roet meg betraktlig ned nå etter samtale med jordmor.. hun jobber på den avdelingen jeg skal føde og hun forsikret meg om smertelindring. det skulle jeg få.. håper hun bare jobber den dagen jeg føder det hadde vært utrolig koselig.. jeg fikk beskjed om at jeg kunne få pudendal. jeg skal føde på ullevål så der hadde de den type smertelindring. den bedøver underlivet i utdrivningsfasen.. jeg var helt hysterisk sist gang jeg hadde svangerskapskontroll jeg nektet å føde vanlig og ville hun skulle henvise meg til sykehuspsykolog for keisersnitt.. men nå fikk jeg da roet meg ned med den bedøvelsen hun sa jeg kunne få.. forsikret meg om at det er ca 5 jormødre på vakt og de kunne sette den type bedøvelse. det er ikke alle som kan sette den på div. sykehus.. hvor skal du føde?? og når er terminen?hva slags kjønn skal du få? jeg har termin den 10.10.07 hodet har festet seg og har sterke kynnere annehver dag.. begynner å bli lei den store magen nå.. vil se jenta mi nå.. blir litt lei av å være så tungpustet og svær.. uff.. hehe.. klemmer fra
Brummeline3barnsmor Skrevet 16. september 2007 #4 Skrevet 16. september 2007 Selv om det er lenge siden du fødte sist tror jeg kroppen din vet nøyaktig hva den skal gjøre :-) Jeg har bare 2,5 år mellom nr 1 og nr2....der første fødsel tok 13 timer å andre tok 19 min! Venter nå nr.3 å håper faktisk på en lengre fødsel.
LadyLuck & Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 venter nr to her også. nr en født januar 07 (januar07). Håper det hvertfall ikke blir verre enn sist.
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2007 #6 Skrevet 4. oktober 2007 Det sies at man blir reknet som førstegangs fødende etter 5 år,men men,om det gjelder for kroppen eller personen,det skal vere usakt:) det blir 3,5 år siden sist for meg og sist fødsel tok 23 timer,så det går vell uansett litt fortere enn det og ikke minst bedre:) vi får ta det som det kommer...lykke til!!!
♥Tullerusk♥ Skrevet 4. oktober 2007 #7 Skrevet 4. oktober 2007 Venter baby nr 2 i mars=o) 4 år siden sist=o) Jordmor tror det blir jente denne gangen=o)
svana72 Skrevet 4. oktober 2007 #8 Skrevet 4. oktober 2007 Jeg venter nr 2 har termin 6 oktober til lørdag,fikk 1 mann 2004 jeg gled gruere meg til fødselen,hadde ingen bedøvelde forrige gang,å vil ikke han denne gangen heller,men kan love at det var tøft forrige gang da,fikk rier kl 2300 på kvelden å han var ikke ute før kl 2005 dagen etterpå....så håper det går fortere nå da,så måtte jeg opereres pga.hoved blod åren sprakk i lysken å mistet over 3 liter blod fikk blodoverføring også,så det var en tøff opplevelse,men denne gangen går det bra Lykke til alle sammen p.s. Har en født en gang glemmer aldri kroppen det......
nemi.marselia Skrevet 6. oktober 2007 #9 Skrevet 6. oktober 2007 æ vente nr 2 i mai har ei datter født mai 06 fra før lykke t alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå