Gå til innhold

1. legeundersøkelse - hvor lang tid setter de av?


Linnbjørg

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt time hos lege om to uker (uke 11). Spurte hvor lang tid jeg skulle sette av, og fikk til beskjed ett kvarter. Jeg påpekte at jeg var gravid for første gang og at jeg ikke hadde hatt GU på 2-3 år, men likevel ville de ikke gi meg mer tid. Er ikke dette rart???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også fått dobbeltime (30 min). Legen min sa at hun ville ha god tid for å få gitt all informasjon osv, og så skulle jeg møte opp litt tidligere til laboratoriet før legetimen. Jeg synes det var litt rart at du ikke får tilbud om dobbelttime ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har ikke jeg spurt om, håper jeg har fått satt av en dobbelt time!! Har en del spørsmål og ting jeg lurer på. Trenger nok ikke GU siden jeg hadde dette i juni i år og tok en haug med prøver. Men vil ikke føle at jeg blir rushet ut derfra heller. :/ Jeg får vel ta en telefon på mandag og spørre sånn at jeg vet hva jeg bør forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tok første undersøkelsen hos jordmor like godt jeg - hun satte av en hel time og den fløy fort!

Hun sa at legene ikke pleier å sette av ekstra tid til undersøkelse av gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er satt opp med første legetime på mandag, og sekretæren på legesenteret sa det var en dobbelttime hos legen og tester etterpå. Det var i alle fall slik jeg forstod det...

Det kan jo være at du har fått normaltid hos legen, men at du må sette av mer tid totalt pga tester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg vært til min første kontroll. Det var 15 raske minutter. Ingen rom for prat, kun gi opplysningger for å få fylt ut alle skjemaene. Var vel der nesten en halvtime, inkludert det legesekretæren gjorde på laben. Må si jeg er litt overrasket over hvordan det fungerer. Blir nok jordmor på meg neste gang. Syntes det mennesklige aspektet er helt borte. Synes synd på dem som virkelig trenger informasjon og som er syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette varierer veldig fra lege til lege... Jeg fikk en dobbelttime,og følte ikke vi hadde dårlig tid i det hele tatt!! Dumt at det skal være sånn,men leger er jo forskjellige akkurat som andre mennesker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...