Gå til innhold

syns dere det er greit å låne luer også?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei...det er ikke greit i forhold til lus....der går faktisk en hygenisk grense!

Skrevet

så om det er minus tre grader ute og barnet ikke har lue da er det greit å ringe foreldrene da eller?

Skrevet

Jenta mi har tre eller fire luer i bhg, så om en unge har lånt en og den legges i en pose etterpå, er det helt OK.

Skrevet

til HI...jeg har ikke deltatt i denne debatten. Men jeg synes ikke det er greit å låne ut luer. Men andre klær...ja.

Bortsett fra det, nå kan jeg si min mening. Det er et foreldreansvar å sende med barna de de trenger av klær og utstyr i barnehagen. Ikke barnehagens ansvar.

Jeg er lærer i barneskolen. Det skjer titt og ofte at foreldrene, som da i god tid har fått beskjed at det er uteskole UANSETT vær en bestemt dag hele året. Når det f.eks styrt-regner en dag...og foreldre ikke sender med regnetøy...ja, faaan sier jeg....hvor er huet til disse foreldrene???? Vi har heldigvis glemmekasser hvor det ligger ting. Men når foreldre har fått flere beskjeder, og det står på ukeplanen HVER UKE at det er uteskole...og likevel sender ungene uten rett utstyr...

Samme med barnehage. Ungene er UTE hver dag. Er det såååå vanskelig å tenke at de faktisk trenger uteklær??? Må da barnehagen ringe foreldrene og bruke tid på å minne foreldrene på at poden ikke har skfitetøy etc i barnehagen...??

Skrevet

Så lenge man får beskjed om at den og den har lånt lue,så vi kan vaske den (er det forresten nok med maskinvask med tanke på lus?)

før tuppa bruker den selv,så er da det helt greit.

Skrevet

ang lus så smitter det over uansett. det er nok at klærne henger ved siden av hverandre sånn som de vanligvis gjør ibhg.

Skrevet

Jeg ville ikke likt om barnehagen lånte ut klærne våre uansett jeg....... lue eller truser........... Men en litne forskjell på utetøy og en body er det