Gå til innhold

engelsk??

gutt,gutt,jente(1MA)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei... Er det noen av dere som vet hva ordet encounter betyr?? Har prøvd ulike ordbøker på nett men ikke funnet ut hva dette betyr.. Har forsåvidt ikke så mye med svangerskap å gjøre da... Men har blitt spådd og der brukte hun det ordet i forbindelse med neste tirsdag.. og fa har jeg IKM.. så håpet at det liksom kunne ha noe med det å gjøre... Lykke eller noe...

håper på svar....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regne med? Passer det inn i sammenhengen? Er ikke sikker.

Skrevet

kan muligens det... er jo extra trekning også.. som jeg spiller, så kanskje det har med penger å gjøre.. kult det også... håper det slår til siden det er positivt...

Skrevet

enverve?/everve? (heter det ikke noe sånt på norsk?)

Skrevet

det kan bety et møte. mener det er et mer tilfeldig møte. f.x. noen du treffer på i byen.

Skrevet

erverve?

det står: ...you will make an important and decisive encounter...

hadde vært moro om flere hadde blitt spådd av samme dama for å sammenligne og finne ut om ho skriver det samme til alle... for selv om jeg jo ønsker å vinne masse penger så vet jeg jo ikke helt om jeg tror 100% på det..

Skrevet

Åh! Æ vet kan d betyr men er ikke flink nok med norsken. hehe! Det betyr at du skal møte noe eller noen... det kan være både en person eller en situasjon. Forstår du? Hvis du sender meg en PM hvor du skriver hele setningen så kan jeg oversette til deg men jeg er ikke flink nok med norske ord at jeg kan ikke forklare akkurat hva det ordet er på norsk. Uff sorry at jeg ikke kan hjelpe deg bedre!

Skrevet

hm.. blir spennende på tirsdag... lure på hva som skjer.. om noe skjer i det hele tatt da.... tusen takk for svar..

Skrevet

you will make an important and decisive encounter......

hva etter det???

Den setningen der høres ikke ut som en som snakker bra engelsk... "encounter" er et "verb" (hva det no heter på norsk vet jeg ikke) så du kan ikke si at du skal "make an encounter"

Hmmm.... rart!!!???!!!???

Skrevet

Stolt mamma til snart to:

Det stod bare det i den setningen.. eller "on tuesday 11th, you will make an important and decisive encounter"

håper det er en situasjon da.. for da kan det jo være at jeg er gravid... er jo en viktig situasjon det...... spennende blir det hvertfall...

synes forresten du er flink til å forklare jeg, og ikke forstår jeg at du har problemer med norske ord??

Skrevet

står bare det..

det er jo muligheter for at dama ikke er engelsk/ amerikansk.. Ho heter sara freder.. det svermer for meg at ho kan være svensk...... så ikke sikkert at engelskferdighetene er 100%..

men kan ikke "encounter" være substantiv av verbet "to encount"???

Skrevet

Syns fortsatt det er skrevet veldig rart men jaja... da kan du vel gled deg til tirsdag. Får bare håpe at den som gjettet dette er flinkere med jobben enn de er med engelsken!!! hihi

Skrevet

Ordet du lurer på betyr oppdagelse. Kanskje du oppdager 2 streker på testen.... :-)

Lykke til!

Skrevet

Ordet "encounter" betyr møte, i en litegrann abstrakt form.

Skrevet

Utdyper litt, jeg. Det er baade substantiv (an encounter) og verb (to encounter).

Yesterday I encountered a new situation.

We will encounter the enemy soon.

I met an old friend yesterday, we had a chance encounter in the park.

We encountered some financial difficulties.

Skrevet

Supplerer meg selv igjen, jeg. Man snakker jo om "sexual encounters", saa kanskje det blir litt god babylaging paa deg!

Skrevet

Tror det betyr at du står overfor noe.

Skrevet

Encounter betyr møte, sammenstøt, møte på, støte på......

Skrevet

tusen takk for alle svar... har ikke fått to streker på testen enda men håper fortsatt.. tr har ikke kommet... men i kveld fikk jeg en tlf fra min lillebror.. de har bestemt seg for å gifte seg,,, og det på rarotonga... og det passer veldig dårlig i forhold til å få baby i mai... så hvis tr kjem nå, så må vi ta ett valg. og det er jo om vi skal utsette babyplan, og bli med i bryllup, juli er dette, eller om tante kjem så er jo spørsmålet om vi kan ta med en så nyfødt unge dit.. er snakk om 14 dager, så kommer ikke på tale å la den være hjemme pga spesielt amming... håper nesten tr kjem nå, så kan vi vente noen mnd så jeg i beste fall er 6-7mnd på vei når vi er der.... ble hvertfall et møte der noen valg må tas... så er jo kanskje noe i det ho spådama sa da... håper ho har rett i at jeg vinner masse penger også....

men takk for hjelp....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...