Gå til innhold

kynnere eller rier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

komme hvert 7.min, magen blir veldi hard å det gjør ikke særlig vondt heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det blir så vondt at du må puste deg igjennom de, da er det rier.

Jeg har selv hatt sånne modningsrier/masrier, de kom regelmessig i litt over ett døgn, var ikke særlig vonde bare litt ubehagelig liksom. Å så gikk det totalt over.

Men visst du er i tvil og tror det er rier, så ring føden :D

Skrevet

Jeg hadde sammentrekninger med 2-3 min intervaller. Da de sjekket meg hadde jeg 2 cm åpning (er førstegangs.). Siden jeg hadde åpning å de kom så regelmessig regner jeg med at det var rier og ikke kynnere, men jeg opplevde de som smertefrie. Jeg hadde dette samtidig med en jevn menstrusjonslignende smerte. Likevel har jeg lest at når man må konsentrere seg fullt for hver sammentrekning, da vet man at man er i fødsel og kan ta kontakt med føden. Dersom du er rundt termin ville jeg ventet og sett om det gikk over etter en stund, da er det falsk alarm. Lykke til!

Skrevet

Må legge til at da jeg opplevde dette var jeg i uke 34 og ble derfor lagt inn på sykehus med riedempende drypp for å stoppe fødselen. (Er i uke 37 nå og har vert sengeliggende to uker etter at jeg kom hjem fra sykehus...)

Skrevet

Jeg har hatt en del maserier, den værste var 6 timer i strekk med 3-10 min i mellom, skikkelig vondt og måtte puste meg gjennom de. Ringte føden og fikk beskjed om å se det an.

Gikk over sånn helt plutselig.

Legg deg ned og prøv å sove, gir de seg da er det falske rier/maserier. Tar de seg derimot opp er det ekte rier.

Er selv i uke 37.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...