TusseMor07&09&14 Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Har funnet ut at jeg har 102, når alle karakterer og tilleggspoeng og sånn er lagt til. MEN skal det deles på alle de forskjellige fagene eller alle fagene i tillegg til antall eksamner? Leita lenge på nettet nå, men finner ikke ut av det... så da tenkte jeg at her inne er det vel noen som vet dette:o)
~sjiraff~ Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 102 poeng? Det var vel litt mye? Det er vel strengt tatt ikke mulig etter den måten jeg har regnet ut poeng på..
Gjest -<<- Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 http://info.samordnaopptak.no/soeking_og_opptak/soekerinformasjon /opptakskrav/poengutrekning Det du gjør er feil. Først regner man ut karakterpoeng, så legger man til tilleggspoeng o.l. Så vidt jeg husker regner man først ut middelkarakteren i et fag - altså, har du 4 i standpunkt og 6 på eksamen er middelkarakteren 5 i det faget. Når du har én karakter per fag legger du alle disse sammen, og deler dem så på antall fag. Det tallet du da får ganger du med ti. Så legger du til tilleggspoeng, alderspoeng osv. Men det er en stund siden jeg drev med dette, så anbefaler deg å finlese linken. Den har oppdaterte regler.
TusseMor07&09&14 Skrevet 5. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 5. september 2007 Tusen takk! Da har jeg sikkert gjort en feil et sted! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå