Gå til innhold

ALT går over i morsmelk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så vittig når hysteriske HS, Jordmødre og mange ammende sier at alt man spiser og drikker går over i morsmelka.

Ja i en viss grad gjør det jo det, men ikke i den formen man spiser og drikker det. Spiser man en skive ost på brødsliva så seiler ikke den osteskiva hel gjennom systemet og inn i puppen.

Var på kontroll på sykehuset med vesla og hadde tilfeldigvis ei flaske brus i stelleveska. Da flippa det for barnepleieren og dere kan tro jeg fikk høre det! Jeg måtte jo skjønne at kullsyra gikk rett i melka!! Hahaha! Yea right! Kullsyreholdig melk du liksom! Hadde vært noe det. :-) Skjønner hva som menes altså, men slapp av tre hakk da. Det er faktisk bare en brøkdel av det man spiser og drikker som går i melka. Noen stoffer er bare sterkere enn andre. Ammehysteri! Blir helt svett jeg.

Har spist alt jeg har ønsket til tross for at jeg har amma jeg og jeg har en snill, rolig og fornøyd unge. Drakk brus gjennom hele svangerskapet og nå mens jeg ammer. Hver eneste dag. (ikke sunt, jeg vet. Men er desverre avhengig. :-) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, men ikke alle unger er så robuste i magene sine som din. Mine to eldste reagerte på alt mulig. Drakk jeg et lite glass brus fikk de mageknip og hyyyyylte i flere timer. Tror det er ganske vanlig at mange små reagerer på mye, så jeg for min del er derfor litt hysterisk på det, vil jo ikke at de skal få vondt i magen heller. Mini er heldigvis litt mer robust i magen sin :-)

Skrevet

Ja det skjønner jeg kjempegodt. Var litt humoristisk ment det innlegget. Ble bare så full av latter når hun barnepleieren ble helt hysterisk. Hadde et villt fjes skal jeg si deg. Greit å få informasjon om slikt altså, men take it a little bit easy liksom. Hihi!!

Skrevet

Hehe, herlighet... Jeg er også så heldig at jeg kan spise og drikke alt uten at han reagerer på det. Har prøvd meg forsiktig frem med både løk, reker osv, og alt går fint!

De sier jo at man ikke skal unngå å spise det man vil ha, men heller prøve seg frem!

Men kullsyreholdig melk, det hadde vært noe... :)

Skrevet

He he morsomt:)

Er enig i at det er for mye hysteri altså. Unger er forskjellige, sånn som oss - det som er riktig for en er feil for en annen. Men jeg synes ikke de skal skremme folk!!! Ler igjen jeg... Kullsyreholdig melk... Hohoho

Skrevet

Hehehe.Kullsyreholdig melk.hahaha.Noen er veldig hysteriske.De sa til meg på sykehuset at man kan spise og drikke hva man vil,men at noen kan reagere på visse ting,men det var ingenting som var forbudt.:)

Nå er jeg så heldig at jeg kan spise og drikke hva jeg vil.

Skrevet

Jenta mi reagerer en del på at jeg drikker brus. Får veldig vondt i magen og skriker..

Skrevet

Ha ha jeg må jo bare le og riste oppgitt på hode:)

Det er da ingen ting en barnepleier skal bry seg med ærlig talt !

Klart at har man et barn med magevondt så greit; gi rådet om at brus kan gi det, men å advare på generelt grunnlag Nei herrremin.

>Klart noen erfarer at babyene få vondt ,men det var ikke det som var poenget med innlegget her!

Heldige meg spiser også alt jeg vil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...