Gå til innhold

uke 23 og neste flat livmorhals....... ;(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da her jeg vært hos jordmor og fått konstatert at kynnerne jeg har vært så plaget med de siste dagene har påvirket livmorhalsen... Den er neste helt flat nå.... :( Så nå er jeg beordret til å ta det helt med ro, og ligge myyyye.... Håper bare det stopper opp nå og at lillegullet holder seg der inne ennnå lenge... Heldigvis var mormunnen hard og lukket da, så det var nå iallefall positivt - må ta med det!

Noen andre med lignende erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ble litt skremt nå... Har hatt så masse kynnere siste uken (er 20+6 nå), og syns det er litt tidlig å plages så mye. Det er mest når jeg er i fysisk aktivitet de plager meg. Har vært til legen min, men han visste ingen ting om det. Er litt redd for å ende opp som deg... Livredd for for tidlig fødsel, men det eneste jeg får høre fra jm og lege er at så lenge det er liv og ingen blødning trenger jeg ikke bekymre meg. Lettere sagt enn gjort..

Så det jeg lurer på er: hvor lenge har du hatt kynnere, og hvordan har de vært for deg? Var du hos jm på vanlig kontroll, eller gikk du dit fordi du var bekymret?

Skrevet

Hei dere:)..

Jeg skriver ikke dette for å skremme dere, men siden dere lurer litt så her er min erfaring.

Vi kom hjem idag fra Ullevåll der vi har lagt på føden siden mandag, da jeg har hatt mye kynnere og dette var så kraftig at det hadde gått over til premature rier og de måtte stoppe de med medikamenter og jeg fikk lungemodnings sprøyter til babyen.

Jeg må ta det helt med ro, sengeliggende i ukene fremover, da all fysisk aktivitet tom det å gå på butikken å handle kan fremprovosere kynnere. Jeg har hatt kynnere siden uke 16, og de har økt gradvis i styrke, blitt ondere og jeg har fårr mere "press" i bekkenbunnen.

Jeg har og en lege som sa at det er helt normalt med kynnere da det er livmoren som øver seg på fødsel, men min erfaring er da at man skal faktisk ta dette alvorlig.

Jeg er glad for at min samboer ringte på Ullevåll og vi fikk komme dit med en gang, slik at de fikk stoppet det, ellers hadde vell vi vært foreldre nå.. Litt tidlig enda syns jeg, for hver dag som babyen er imagen min nå er utrolig viktig:).

Så jeg syns dere skal ta dette alvorlig jenter, vi fikk oss en skikkelig støkk.. Ring jordmor eller der du skal føde for en ekstra sjekk om dere er usikker, vi ble tatt veldig godt imot:).

Skrevet

Tusen takk for skikkelig svar! Er så frustrerende når man er bekymret men ikke blir tatt helt på alvor...

Jeg har tatt konsekvensen av min egen paranoia, og har tatt meg fri fra skolen i dag. Skal bare ta det helt med ro i helga, til nå har det virka godt. Hvis jeg føler at det starter opp igjen med vonde kynnere igjen når jeg prøver meg på nytt med fysisk aktivitet, har jeg tenkt å kontakte føden og insistere på å bli undersøkt:)

Skrevet

Takk for at dere deler deres erfaringer, jenter. Jeg har hatt samme problemet og vært usikker på hvordan jeg skal tolke det. Fint fordi livmor trener eller... truende fødsel. Skal heldigvis til sjekk i dag. Synes disse kynnerne er til tider MEGET vonde, og det føles jo ut som ungen kommer ut. Håper det bare er en urinveisinfeksjon eller noe mindre farlig.

Skrevet

Ja, der er frustrerende å ikke bli tatt på alvor..

Jeg tror at legene ikke bestandig helt vet hva det vil si med alle disse kynnerene og hvordan det kan påvirke ting der nede!! Så jeg tror det kan være like greit å ta direkte kontakt med jordmor eller føden, de er jo spesialister på oss gravide:).. He he..

Godt å høre at du tar det med ro idag, vet at det er vanskelig for jeg har ikke vært flink til det tidligere.. Men nå må jeg passe ekstra godt på lille gutt imagen.. Jeg er nå 27 uker så det er leenge igjen til termin.

Skrevet

Har du blitt sykemeldt resten av svangerskapet, Engle barn?

Jeg er student og hadde tenkt å ta alle eksamener frem til jul, og det passer DÅRLIG med planene mine å måtte ligge med beina høyt i 4 mnd! Men det er jo klart: heller det enn alt for tidlig fødsel!

Skrevet

Ja, jeg ble 100% sykemeldt nå resten av svangerskapet..

Kan du ikke ta eksamene til våren eller til neste jul da?

Jordmoren på føden sa at om jeg ikke var "flink" nå fremover med å ta det med ro hjemme var alternativet at jeg må ligge til observasjon på føden i tre måneder, og det kan jeg ikke akkurat si frister så veldig nei..

Det er litt bedre å være hjemme, enn på føden og høre på alle de nyfødte barna og lykkelige foreldrene..

Jeg er en person som aldri har kunnet sitte i ro lenge av gangen, har tusen baller i lufta på en gang og det går stort sett i ett her.. Det er jo så mye jeg skulle ha fått gjort, både til jul og til babyen kommer.. Har enda noen innkjøp igjenn, men jeg og sambo har satt oss ned og skrevet en liste over det vi trenger også får han ta med svigermor ut på shopping:) He he.. Jeg må lære meg til å gi slipp på tingene og la andre gjøre litt for meg, VANSKELIG!!.. Mamma bor 200 mil unna oss, så jeg har ingen nærme familie her heller, men men alt ordner seg til slutt:-)

Skrevet

Vi bor også langt fra familien, men vi får se hva vi kan få til.

Jeg er medisinstudent, og det blir ikke så enkelt med disse eksamenene da. Kullet under oss følger annen studieplan enn vi gjør, så jeg hadde håpt å slippe unna med et halvt år permisjon. Men jeg har jo vært klar over at det er en risiko for at man ikke kan gjøre alt etter planen. Får se hvordan det går nå. Er ikke mye gåing i studiet, så det kan sikkert ordne seg. Lese kan man jo gjøre uansett:)

Skrevet

Engle barn:

den pressfølelsen du hadde, hvordan var den? jeg har hatt vonde kynnere en liten uke nå, og jeg har en slags trykkefølelse. den kommer hver dag, men ikke hele tiden. den er skikkelig vond, og når jeg går på toalettet (ved stor trang for å tisse) kommer bare noen dråper, og det trykker kjempe mye. denne følelsen stråler oppover i magen.

var til legen i går men hun bare ga blaffen og sa at det sikkert var strekksmerter. leste dette innlegget tidligere i dag og har tenkt på det i hele dag. håper du kan svare meg..

Skrevet

noen andre som kan svare på dette? blir litt bekymret her jeg sitter og venter på svar jeg

Skrevet

Hei hei:).

Du burde kansje fått sjekket urinen din også da det kan være urinveis infeksjon!

Men jeg har press ned mot bekkenett, og det er skikkelig ubehagelig å sitte på do, da presset blir verre nedover..

Når jeg har harde kynnere blir presset så hardt nedover i bekkenbunnen at jeg automatisk tar meg for nedentil da det kjenner ut som om at noe skal komme ut!!!

Vet ikke hvordan jeg skal forklare det bedre, men bare spør om det er noe mere så skal jeg iallefall prøve:).

Skrevet

har sjekket urinen for urinveisinfeksjon 2 ganger( fredag å i går) ingenting og finne der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...