ragna Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 tar det ikke litt vel av? greit nok, det er mange feil som skurrer fælt over skjermen, men generelt sett er vi voksne mennesker som har lært oss folkeskikk. det må ikke bli slik at menneskene her inne skal være redde for å skrive innlegg i fare for at de skal bli irettesatte av andre brukere. jupp, har påkept feil hos enkelte jeg også men kùn på det grunnlag at HI fortjente det... skriver som en nisse selv, tåler fint å høre sannheten, men skjønner ikke vitsen? om det plager så vanvittig lar det seg enkelt gjøre å bare hoppe over det aktuelle innlegget.
rødblåoggrønn Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 eni azz! ike kult å bli retet på hele tida
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 OK- la meg se om jeg har skjønt HI rett: Det er HELT greit å kalle hverandre dårlige mødre, at andre har stygge barn, at du har stygge navn på barna dine osv. Men å korrigere åpenlyse og komiske SKRIVEFEIL- det vil HI ha seg frabedt...! Du bør se over prioriteringene dine over hva du skal klage over at ANDRE klager på.
Huldretuss Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Noen burde faktisk være glad for at skrivefeilene deres blir påpekt. Da kan de i det minste gjøre noe med det! Livet er en evig skole vet du :-)
ragna Skrevet 5. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2007 jo, er forsåvidt enig med deg, men noen ganger klarer man å lese mellom linjene at personen virkelig har problemer med å skrive riktig. føler det blir feil å påpeke det og drite personen ut på dette grunnlaget. det er da PM kommer inn i bildet
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 "eni azz! Ike kult å bli retet på hele tida" Seriøst?? Rekk opp hånda alle faktisk HAR fullført ungdomskolen da???? (og besto norsken)
ragna Skrevet 5. september 2007 Forfatter #10 Skrevet 5. september 2007 du har gått glipp av noe annie.....
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #11 Skrevet 5. september 2007 Det kan faktisk gå litt fort i svingene på tastaturet og da er det lett at det blir noen feil. (Særlig om man blir så provosert av et innlegg og bare må svare fortere enn fortest..... ;-) ) Vi er da voksne folk her inne og noe må man kunne se mellom fingrene. Det finnes vel værre ting å henge seg opp i enn skrivefeil?
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #14 Skrevet 5. september 2007 Hihi! Er jeg teit nå eller skrives det verre og ikke værre?? Hahaha!!
♥Prinzessin♥ Skrevet 5. september 2007 #15 Skrevet 5. september 2007 Skrivepolitiet ser som oftest forskjell på slurvefeil og latskapsfeil. Slurvefeil har vi jo sjøl. ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #17 Skrevet 5. september 2007 Hva er forskjellen på slurvefeil og latskapsfeil??? :-D
Huldretuss Skrevet 5. september 2007 #18 Skrevet 5. september 2007 Når noen skriver nyskjerrig eller desverre skjønner man at det ikke er slurvefeil men skrivefeil, f.eks...
♥Prinzessin♥ Skrevet 5. september 2007 #19 Skrevet 5. september 2007 Farsken, der var rettsbetjenten ganske utydelig i beskrivelsen. :-) Slurvefeil kalles heretter "tastefeil", og ligger vel i ordet. ;-) Definisjon av latskapsfeil: Folk som ikke gidder å lære ordentlig norsk (barn, IKKE la mamma hjelpe til med norskleksa!) ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #20 Skrevet 5. september 2007 Tastefeil, bomme på en bokstav osv er en ting. Men å regelrett ikke klare å formulere en helt normal norsk setning skremmer meg. Og iallefall når det er i såpass økende tendens!! Ser oftere og oftere folk som bruker denne bisarre spørsmålsformuleringen og bytter ut Hva,Hvilken, osv med Hvem, hvordan osv. Jeg fatter bare ikke hvor de har lært det!? HI av det originale klageinnlegget over skravle-pizza-posten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå