Gå til innhold

påpeke andres skrivefeil...


Anbefalte innlegg

Skrevet

tar det ikke litt vel av? greit nok, det er mange feil som skurrer fælt over skjermen, men generelt sett er vi voksne mennesker som har lært oss folkeskikk. det må ikke bli slik at menneskene her inne skal være redde for å skrive innlegg i fare for at de skal bli irettesatte av andre brukere. jupp, har påkept feil hos enkelte jeg også men kùn på det grunnlag at HI fortjente det...

skriver som en nisse selv, tåler fint å høre sannheten, men skjønner ikke vitsen?

om det plager så vanvittig lar det seg enkelt gjøre å bare hoppe over det aktuelle innlegget.

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eni azz! ike kult å bli retet på hele tida

Skrevet

OK- la meg se om jeg har skjønt HI rett:

 

Det er HELT greit å kalle hverandre dårlige mødre, at andre har stygge barn, at du har stygge navn på barna dine osv.

 

Men å korrigere åpenlyse og komiske SKRIVEFEIL- det vil HI ha seg frabedt...!

 

Du bør se over prioriteringene dine over hva du skal klage over at ANDRE klager på.

Skrevet

Noen burde faktisk være glad for at skrivefeilene deres blir påpekt.

Da kan de i det minste gjøre noe med det!

Livet er en evig skole vet du :-)

Skrevet

jo, er forsåvidt enig med deg, men noen ganger klarer man å lese mellom linjene at personen virkelig har problemer med å skrive riktig. føler det blir feil å påpeke det og drite personen ut på dette grunnlaget. det er da PM kommer inn i bildet ;)

Skrevet

"eni azz! Ike kult å bli retet på hele tida"

 

Seriøst?? Rekk opp hånda alle faktisk HAR fullført ungdomskolen da???? (og besto norsken)

Skrevet

Det kan faktisk gå litt fort i svingene på tastaturet og da er det lett at det blir noen feil. (Særlig om man blir så provosert av et innlegg og bare må svare fortere enn fortest..... ;-) )

Vi er da voksne folk her inne og noe må man kunne se mellom fingrene. Det finnes vel værre ting å henge seg opp i enn skrivefeil?

Skrevet

Hihi! Er jeg teit nå eller skrives det verre og ikke værre?? Hahaha!!

Skrevet

Skrivepolitiet ser som oftest forskjell på slurvefeil og latskapsfeil. Slurvefeil har vi jo sjøl. ;-)

Skrevet

Hva er forskjellen på slurvefeil og latskapsfeil??? :-D

Skrevet

Når noen skriver nyskjerrig eller desverre skjønner man at det ikke er slurvefeil men skrivefeil, f.eks...

Skrevet

Farsken, der var rettsbetjenten ganske utydelig i beskrivelsen. :-)

 

Slurvefeil kalles heretter "tastefeil", og ligger vel i ordet. ;-)

 

Definisjon av latskapsfeil: Folk som ikke gidder å lære ordentlig norsk (barn, IKKE la mamma hjelpe til med norskleksa!) ;-)

Skrevet

Tastefeil, bomme på en bokstav osv er en ting. Men å regelrett ikke klare å formulere en helt normal norsk setning skremmer meg. Og iallefall når det er i såpass økende tendens!! Ser oftere og oftere folk som bruker denne bisarre spørsmålsformuleringen og bytter ut Hva,Hvilken, osv med Hvem, hvordan osv. Jeg fatter bare ikke hvor de har lært det!?

 

HI av det originale klageinnlegget over skravle-pizza-posten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...