Gå til innhold

Dere som har født før termin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte 4 uker før termin med førstemann. Uten at det var noen spesiell grunn til det. Venter nå andremann i mars og lurer på om det er vanlig å føde tildlig med neste hvis du gjorde det med først? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk storebror 12dager før termin,og lillebror kom 4uker før termin:)

Skrevet

fødte førstemann en måned før termin, nummer to en uke før ultralydtermin, og tror du ike frekke tredjemann kom en uke etter ultralyd termin..grr. så det er som de sier svangerskap og fødsel er de fleste unntak fra regelen- ingen er like

Skrevet

Jeg fikk førstemann 13 dager før termin, og andremann 16 dager før termin..

Skrevet

Fikk første 2,5 uke før termin, 2. 3,5 uke før termin og 3. 8 uker før termin...

Skrevet

Hei.

Vet ikke om jeg kan svare deg på akkurat det du lurte på.......

Men ville fortelle at jeg fikk datteren min 12 dager før termin ved at vannet gikk. Og sistemann kom 39 dager før termin ved at vannet gikk og var dermed prematur 5 uker. Nå sist var jeg ikke moden og måtte derfor settes i gang. De fant streptokokk B i vagina, men de mente at dette ikke nødvendigvis betyr at det vil føre til fortidlig fødsel neste gang.

Jeg snakket med legen til Lillingen før vi ble skrevet ut og han mente at det ikke er funnet bevis for at 1 prematurt barn betyr at nestemann kommer for tidlig! Men fler premature barn vil mest sannsylig bety at sjansen er større neste gang. (Dette VET jeg ikke, bare det vår lege sa til oss ang fler graviditeter)

Lykke til uansett:)

Skrevet

Takk for svar. Greit å vite iallefall. For første gang rakk jeg ikke å pakke bagen engang. Måtte på sykehus pga. vannavgang og hode var ikke festet. Så det igrunn bare fosset ut.

Skrevet

Jeg fødte førstemann 3 uker før tiden, andremann kom 4 dager over tiden. Andremann festet seg i uke 31 og da sa jordmor at fødselen var nok rett rundt hjørnet, ventetiden ble veldig lang siden jeg gikk over tiden. Jeg ble så lei og prøvde alle kjerringrådene ingenting hjalp.

Men han kom da heldigvis ut til slutt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...